رییس سازمان انرژی اتمی با تایید خبر ارسال ۱۱ تن آب سنگین به عمان گفت: از طرف مقابل برای خرید آب سنگین اعلام آمادگی شده و نامه هایی را دریافت کردیم.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از ایرنا،  علی اکبر صالحی در حاشیه مراسم گرامیداشت روز جهانی تاثیرات جنگ بر محیط زیست درگفت وگو با خبرنگاران افزود: ما طبق تعهداتی که در برجام داریم عمل می کنیم و انتظارمان این است که طرف مقابل هم برابر تعهداتی که در برجام داده است، عمل کند.

رئیس سازمان انرژی اتمی افزود: تا به امروز امور به خوبی به پیش می روند و بخصوص در مسائل فنی مشکلی نداریم، در بحث تحریم نیز کندی هایی از طرف مقابل مشاهده می شود که آن هم در ار تباط با عملکرد بانک های بزرگ است و وزارت امور خارجه هم آن را به جد پیگیری می کند. فکر می کنیم آرام آرام آن هم رو به حل شدن است.

صالحی اظهار کرد: در مجموع فکر می کنم برنامه برجام تا به امروز به خوبی جلو رفته و امیدواریم با هیچ مشکلی هم در آینده – بر خلاف تصوری که هست و صحبت هایی که می شود – روبرو نشود.
وی در پاسخ به سوالی در خصوص اظهارات و اقدامات رییس جمهوری جدید آمریکا گفت: وقتی که رییس جمهوری آمریکا عملا سکان اداره مملکت را عهده دار شود در چارچوب واقعیات عمل خواهد کرد.

رئیس سازمان انرژی اتمی تصریح کرد: برنامه برجام بین دو کشور نیست که طرف مقابل اقداماتی انجام دهد، یک برنامه بین المللی است که مورد تایید شورای امنیت هم بوده است.
صالحی تاکید کرد: تصور ما این است که با مشکل چندانی روبرو نخواهیم شد و این ها فرضیاتی است که مطرح می شود. مسئولین و دولتمردان ما هم نشان دادند که تصمیماتشان مبتنی بر هوشمندی، هوشیاری و محاسبه لازم در تمامی ابعاد خواهد بود.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 604578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =