۲۰ پایگاه هلال احمر کرمانشاه تا ۵ آذر در خدمت زائران حسینی

مهر نوشت : مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه از خدمات‌دهی ۲۰ پایگاه هلال احمر استان کرمانشاه با ۲۰۰ نیرو، ۴۰ دستگاه آمبولانس و ماشین امدادی و یک بالگرد به زائران حسینی تا ۵ آذر خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین ،در خصوص خدمات جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه به زائرین اربعین حسینی گفت: جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه همگام با سایر دستگاه‌های خدمات رسان در استان، از ۲۰ آبان کار خدمات رسانی به زائرین را آغاز کرده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه افزود: خدمات رسانی ما تا ۵ آذر امسال تحت عنوان طرح «تسهیل سفر زوار» ادامه دارد و همه جمعیت هلال احمر استان به این منظور در حالت آماده باش بوده و کمک‌های خوبی در حوزه‌های مختلف، هم در داخل و هم در خارج از کشور ارائه شد.

ارائه خدمات هلال احمر به زائران حسینی در کشور عراق

وی تصریح کرد: در این راستا وظایفی برای جمعیت هلال احمر تدبیر شده بود که از آن جمله می توان به بحث درمان در داخل خاک عراق توسط جمعیت هلال احمر اشاره کرد. بحث امداد و نجات جاده ای و کمک به تسهیل تردد زوار در داخل جاده های کشور و ایجاد پایگاه‌های اسکان اضطراری در مرزهای مهران، شلمچه و چذابه از دیگر اقدامات این جمعیت است.

امیریان تصریح کرد: به جهت معین بودن استان ایلام، مسئولیت اردوگاه اسکان اضطراری در مرز مهران را هم به ما واگذار کردند و ۲۰۰ نفر از امدادگران و همکاران ما با تجهیزات کامل در شهر مهران و در مرز آن نسبت به استقرار اردوگاه اسکان اضطراری اقدام کردند.

وی افزود: این طرح تا ۵ آذر ادامه دارد و نیروهای ما در محل مذکور مستقر هستند. هم چنین در سطح استان هم در بین جاده‌های مواصلاتی سطح استان در مسیر ورود تا خروج از استان حدود ۲۰ پایگاه امداد و نجات جاده ای با ۲۰تیم عملیاتی فعال کردیم و بیش از ۲۰۰ نفر از از امدادگران و نجاتگران هلال احمر هم در این مسیر حضور دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه از حضور ۴۰ دستگاه ماشین و آمبولانس امدادی و یک فروند بالگرد این جمعیت برای خدمات رسانی به زائرین در مسیرهای مذکور خبر داد.

وی یادآور شد: نیروهای ما از ۲۰ آبان خدمات خود را آغاز کرده و این خدمات تا ۵ آذر ادامه دارد و هم مسیر رفت و هم مسیر برگشت زوار عزیز را پوشش می دهیم.

امیریان افزود: برای بحث پشتیبانی موکب ها هم طی هماهنگی ای که با ستاد اربعین استان با تولیت استانداری کرمانشاه صورت گرفته است، مجموعا تعدادی کنسرو از طرف جهادکشاورزی به جمعیت هلال احمر استان برای توزیع بین موکب ها واگذار شد. هم چنین تعدادی آب معدنی به همراه یک سری پکیج های بهداشتی نیز برای توزیع بین زواری که در مسیر استان تردد می کنند سپرده شده است.

هر ۱۰ تا ۱۵ کیلومتر مسیر زائران حسینی یک تیم امدادی استقرار دارد

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه تصریح کرد: بخشی از پکیج های مذکور و... نیز به تولیت خود استانداری بین موکب ها توزیع شد.

وی از خدمات رسانی امداد و نجاتی در پایگاه های هلال احمر و هم چنین ارائه خدمات راهنمایی به زائران حسینی توسط نیروهای جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه خبر داد.

امیریان در خصوص آمار بازدیدها از پایگاه های جمعیت هلال احمر استان گفت: آمار دقیقی در این زمینه در دست نیست و جمعیت هلال احمر استان به همراه سایر دستگاه های خدمات رسان چون پلیس راه، اورژانس و...فعالیت می کند و فعالیت های ما همپوشانی دارد لذا نمی توان این خدمات را تفکیک و آماری دقیقی از آن ارائه داد.

وی خاطرنشان کرد: به منظور ارائه خدمات به زائران حسینی هر ۱۰ تا ۱۵ کیلومتر یک اکیپ امدادی پلیس، اورژانس با هلال احمر مستقر شده است و همه دوستان پای کار هستند و به نوعی بین همه دستگاه‌ها توزیع کار صورت گرفته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه، خدمات ارائه شده را حاصل همراهی و همکاری همه دستگاه های خدمات رسان استان دانست.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 604622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =