انجام آزمایش DNA در تهران و تبریز از پیکر جان‌باختگان حادثه قطار تبریز-مشهد

تسنیم نوشت: استاندار آذربایجان شرقی گفت: روز شهادت امام رضا(ع) که همه برای زیارت در حال سفر بودند، مراسم بزرگداشتی برگزار خواهند شد، ضمن اینکه مسئولین استانی و ملی هم پیگیر هستند و پس از اعلام نتایج کمیته‌ها نتایج را به مردم اعلام می‌کنند.

اسماعیل جبارزاده عصر امروز در گفت‌وگویی، ضمن ابراز تسلیت به عموم مردم استان، به ویژه خانواده جانباختگان، اظهار داشت: اگر خانواده داغداران، داغدار یک نفر باشند، بنده به عنوان استاندار داغدار تمام مردم هستم.

وی با اشاره به اینکه دیروز بلافاصله پس از کسب اطلاع از حادثه، یک گروه به همراه مدیرکل مدیریت بحران استان به منطقه عازم شدند، افزود: با دستور معاون اول رئیس جمهور در تهران در یک جلسه فوری شرکت کردیم که در این جلسه محور بحث دو موضوع علل حادثه و نحوه مدیرت این بحران بود.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه تمام مصدومان این سانحه درمان و مرخص شدند، تصریح کرد: 7 نفر از این همشهریان به دلیل نیاز به تداوم درمان، در بیمارستان‌های دامغان و سمنان حضور دارند که پس از طی مراحل درمان، برای ادامه مداوا به بیمارستان‌های استان انتقال می‌یابند.

جبارزاده با بیان اینکه در جلسه امروز که با حضور وزرای راه، دادگستری، بهداشت و کشور در حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد، علل وقوع سانحه و نحوه مدیریت بحران مورد بررسی قرار گرفت، ابراز داشت: در مورد علل وقوع سانحه، کمیسیون سوانح راه آهن کارشناسان خود را به محل اعزام کردند و زمان بیشتری خواستند تا نتایج نهایی را به کمیسیون اعلام کنند.

وی با اشاره به اینکه به دستور رئیس جمهور کمیته‌ای هم با ریاست مهندس ترکان تشکیل شد، ادامه داد: ایشان سابقه وزارت در وزارت راه به ویژه حوزه راه آهن را دارند نسبت به پیگیری از طرف دولت مأمور شدند.

استاندار آذربایجان شرقی با بیان اینکه از امروز ظهر، این ستاد کار خود را آغاز کرد که اولین کار آن حضور در سر صحنه بود،‌ گفت: این کمیته نتایج بررسی خود را در کمترین فرصت ممکن به رئیس جمهور اعلام خواهد کرد تا نتایج به موقع به مردم اعلام شود.

وی با تاکید بر اینکه 42 نفر از افراد فوتی در محل حادثه به پزشکی قانونی تهران به دلیل داشتن امکانات بالا جهت ارائه سریع تر نتیجه منتقل شده‌اند، خاطر نشان کرد: امروز با وزیر بهداشت و دادگستری در پزشکی قانونی حضور یافتیم که 42 کاور در سردخانه بود و همه آن‌ها مورد بازبینی قرار گرفت.

جبارزاده ادامه داد: 36 جسد قابل شناسایی هستند و 8 مورد هم امکان شناسایی وجود ندارد و برای تشخیص هویت مشکل داریم لذا از همه اجساد DNA اخذ شد و آزمایش‌ها مورد بررسی کامل قرار می‌گیرد.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه پزشکی قانونی تبریز از اقوام درجه اول این اجساد نمونه برداری DNA انجام داده و ادامه دارد، تصریح کرد: از نظر علمی نتیجه این آزمایشات یک هفته تا دو هفته زمان نیاز دارد تا تطبیق‌ها درست باشد لذا تقاضا دارم همه خانواده‌ها در تبریز باشند و به تهران سفر نکنند تا بعد از نمونه‌برداری اجساد را به استان منتقل کنیم.

وی خاطر نشان کرد: من به نمایندگی از خانواده‌های داغدار پیگیر کارهای این خانواده‌ها هستم و روز شهادت امام رضا که همه برای زیارت در حال سفر بودند، مراسم بزرگداشتی برگزار خواهد شد، ضمن اینکه مسئولین استانی و ملی هم پیگیر هستند و پس از اعلام نتایج کمیته‌ها نتایج را به مردم اعلام می‌کنند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 606136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =