العالم نوشت: یک پایگاه صهیونیستی مدعی شد بالگردهای جنگی روسی با خلبانان مصری برای پشتیبانی از ارتش سوریه در آسمان این کشور در حال انجام عملیات هستند.

پایگاه صهیونیستی دبکا فایل مدعی شد به تازگی ده ها خلبان مصری به پایگاه هوایی ارتش سوریه در شهر حماه منتقل شده اند و به نیروهای نظام سوریه برای مبارزه با شورشیان سوری کمک می کنند.

دبکا در گزارشی که پایگاه مصری وطن آن را ترجمه کرده است، نوشت: «خلبانان مصری در پایگاه حماه با بالگردهای جنگی روسی پرواز می کنند. اکثر آن ها خلبانانی هستند که اواخر سال 2015 نحوه استفاده از این بالگردها را آموزش دیده بودند».

این پایگاه می افزید: «خلبانان مصری با عبور کردن از بخش شرقی دریای مدیترانه مستقیم از مصر به سوریه منتقل شده اند».

دبکا که به سرویس های جاسوسی رژیم صهیونیستی نزدیک است، افزود: «قبل از ورود خلبانان مصری به سوریه، دو افسر ارشد ستاد کل نیروهای مسلح مصر وارد دمشق شدند و هم اکنون از مناطق جنگی بازدید می کنند و مشاوره می دهند». دبکا می افزاید منابع خبری مختلف اعلام کرده اند که رئیس هیأت نظامی مصری پیوسته در دمشق به سر می برد.

این پایگاه صهیونیستی، همچنین، تأکید کرد که عبدالفتاح السیسی رئیس جمهوری مصر تصمیم گرفته است که از بشار اسد در مبارزه با شورشیان سوری، هر چند به صورت سمبلیک، حمایت کند.

این ادعا در حالی از سوی دبکا منتشر شده است که مقامات مصری تا کنون هر گونه حضور نظامی در سوریه را تکذیب کرده اند.

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 606511

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =