پیشکسوت و استاد رسانه تبریز دارفانی را وداع گفت

عزیز حمزه‌زاده پیشکسوت و استاد مطبوعات و صدا و سیما آذربایجان‌شرقی به علت بیماری دار فانی را وداع گفت.

به گزارش خبرآنلاین، عزیز حمزه‌زاده پیشکسوت رسانه ای تبریز بر اثر بیماری در تبریز درگذشت.

پیکر وی فردا پنجشنبه 9 صبح از مقابل صداوسیما مرکز آذربایجان‌شرقی تا وادی رحمت تشییع و سپس به زادگاهش مهاباد انتقال خواهد یافت.

استاد عزیز حمزه‌زاده متولد 1332 نقده متاهل و صاحب دو پسر و همسرش معلم نمونه استان است.

حمزه‌زاده سال 54 وارد صدا سیما شده و برای ادامه تحصیل در رشته متالوژی عازم فرانسه شد. سال 58 با آغاز جنگ تحمیلی به کشور بازگشته و به مدت 37 ماه در منطقه عملیاتی از جمله سردشت، حاجی عمران و منطقه عملیاتی غرب خبر و گزارش تهیه می‌کرد.

سال 62 به تبریز انتقال یافت و در واحد خبر به عنوان دبیر خبر و بعد از مدتی سردبیر و از سال 75 تا 79 سرپرستی واحد خبر مرکز آذربایجان‌شرقی را عهده‌دار بود.

وی در این مدت هم زمان مدیریت تهیه و تولید تاریخ شفاهی آذربایجان را در 70 قسمت جمعا 14 هزار دقیقه که سندی ارزشمند از پیروزی‌های انقلاب اسلامی و از پیشتازان انقلاب اسلامی بود، تهیه کرد.

حمزه‌زاده همچنین 27 قسمت فیلم مستند میراث گذشتگان آذربایجان‌شرقی را تهیه و تولید کرده و در سال 79 همزمان بازنشستگی در کلاس‌های خبرنگاران جوان صدا سیمای آذربایجان‌شرقی و نیز انجمن صنفی روزنامه‌نگاران روش خبر و گزارش نویسی را به هنرجویان خبر تدریس می‌کرد و در کنار آن کار تحقیق و بررسی مطبوعات استان را پیشه خود قرارداد که چندین قسمت آن در مطبوعات و خبرگزاری‌ها چاپ شده است.

انجمن صنفی روزنامه‌نگاران آذربایجان شرقی نیز طی پیامی درگذشت زنده یاد عزیز حمزه‌زاده را به خانواده این مرحوم و اصحاب رسانه تسلیت گفت.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 607340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =