برگزاری اولین همایش پدافند غیرعامل در اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان

اولین سمینار آموزشی پدافند غیرعامل با هدف آشنایی با مفاهیم پدافند غیر عامل عمومی، سازه های امن، مدیریت بحران و پدافند سایبری در اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان برگزار گردید.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به نقل از روابط عمومي اداره كل راه و شهرسازي استان گيلان، در اين همايش كه با حضور جناب آقاي احمدي پور معاون سياسي و امنيتي استانداري گيلان ، جناب آقاي مهندس خاوري مديركل راه و شهرسازي و مديران كل و فرمانداران در محل اداره كل راه و شهرسازي استان گيلان برگزار شد آقاي احمدي پور معاون سياسي امنيتي استانداري گيلان در اهميت پدافند غير عامل و حوادث طبيعي گفت: افزايش بازدارندگي، كاهش آسيب پذيري، كاهش تداوم فعاليت غير ضروري و ارتقاي پايداري بوده و در كنار فعاليت پدافند غير عامل يك موضوع مهمي به نام امنيت ملي وجود دارد.

محمد احمدي‌پور بخشي از سياست‌هاي هر كشور را براي حفظ امنيت ملي دانست و افزود: سياست كشورها در امنيت ملي هر نظامي به‌ويژه نظام جمهوري اسلامي حفظ جان مردم، حفظ تماميت ارضي، حفظ استقلال و حاكميت كشور و حفظ سيستم اقتصادي و سياسي است.

وي با بيان اينكه امنيت ملي ما تنها در شرق و غرب نيست، تصريح كرد: امنيت ملي در سوريه نيز است كه براي دفاع از آن شهداي مدافع حرم را تقديم مي‌كنيم و هيچ‌كس در دنياي امروز نمي‌تواند تصور كند وقوع جنگ امكانپذير نيست و جنگ يكي از واقعيت‌هاي جامعه است.

در ادامه آقاي مهندس خاوري مديركل راه و شهرسازي و رئيس كارگروه پدافند غيرعامل راه و شهرسازي در اهميت موضوع پدافند غير عامل اظهار داشت: با توجه به اختلافات شديد فرهنگي و سياسي كه همواره با دنياي غرب داشته ايم ، اكنون اين جنگ بين ما شكل ديگري به خود گرفته است كه بايد بر آن واقف و آگاه باشيم.

وي افزود: اين اشكال در حوزه فرهنگي ، اجتماعي ، سياسي و همچنين سايبري است. لذا بايستي در اين ابعاد خود را در برابر هجوم و حملات بيگانگان مصون نماييم، تا اهداف نظام جمهوري اسلامي را محقق سازيم.

مهندس خاوري جنگ نرم در حوزه هاي فرهنگي و سايبري را جنگ امروز خواند و گفت: جنگ نرم اكنون حوزه هاي فرهنگي و سايبري جريان دارد و سالهاست كشور ما را درگير خود كرده است. با توجه به اينكه فضاي مجازي اكنون مرزها را درنورديده ، چنانچه هوشيار و مراقب نباشيم آسيبهاي برگشت ناپذيري را در حوزه اجتماعي و فرهنگي شاهد خواهيم بود.

مهندس خاوري در پايان خاطر نشان ساخت، از آنجا كه دشمن از همين زمينه براي نفوذ به احاد مردم استفاده مي كند، حوزه سايبري يكي از مهم ترين بخش ها در پدافند غير عامل است و جزء تاكيدات موكد مقام معظم رهبري قرار گرفته است. لازم به توضيح است كه اين دوره آموزشي با حضور استايد برجسته از دانشگاههاي مالك اشتر و خواجه نصيرالدين طوسي تشكيل شد.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 609919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =