۰ نفر
۱۲ آذر ۱۳۸۷ - ۱۶:۲۸

کارشناسان بر خلاف تصور پیشین امروز از سقوط شاخص کل بورس تهران به محدوده 8 هزار واحد با قاطعیت سخن گفتند.

گروه اقتصاد: در حالی امروز شاخص کل بورس تهران با افت 82.7 واحدی به رقم 9 هزارو 333 واحد رسید که آخرین باری که رقمی کمتر از 9 هزار و 500 واحد را تجربه کرده بود،30 مرداد سال گذشته و رسیدن به رقم 9475 رسید.
روند کاهشی قیمت سهام شرکت های بورسی وافت هر روزه شاخص، بدون لحظه ای مقاومت، پیش بینی کارشناسان مبنی برعدم ورود شاخص کل به مرز روانی 8 هزار واحد را تغییر داده است و بازار برای این سقوط تردیدی ندارد. روند نزولی قیمت جهانی فلزات رنگی گواه بر ادامه نزول شاخص هاست.
آخرین بررسی از قیمت جهانی فلزات نشان دهنده کاهش 94 دلاری قیمت مس و رسیدن آن به قیمت 3479 دلار، کاهش 17 دلاری قیمت آلومنیوم و رسیدن به 1655 دلارو کاهش 7 دلاری روی و رسیدن به 1152 دلار دارد.
یاد آن روزها به خیر که قیمت مس در مرداد ماه تا مرز 9 هزار دلار هم رسید و سهام ملی مس را به قیمت هایی باور نکردنی رساند.
تاثیر منفی شرکت های بزرگ بورس بر شاخص که از حدود 2 ماه پیش شدت یافته است، بازار سرمایه امروز را هم با افت مواجه کرد.
به طوری که امروز از 132 نمادی که در بورس تهران معامله شد، 90 نماد کاهش قیمت داشتند. ارزش معاملات روزانه بازار سرمایه نیز امروز پس از چند روز رشد با کاهش مواجه شد و 17.7 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش 3 میلیارد تومان در بورس معامله شد که بانک پارسیان،سایپاو فن آوران بیشترین سهم را داشتند.
 

باز هم فولاد ریخت
غیاب عرضه کنندگان محصولات ورق به ویژه فولاد مبارکه و نورد و لوله اهواز در معاملات روز دوشنبه بورس کالا، امروز سهام فولاد مبارکه را با افت قیمت و تاثیرمنفی 20.48 واحدی بر شاخص مواجه کرد. در پایان معاملات امروزحجم مبارکه 28.5 سهم و صف فروش مانده 1/22 میلیون سهم با قیمت 2337 ریال بود که رتبه بیشترین تاثیر منفی بر شاخص را از آن خود کرد.
شرکتهای سنگ معدنی هم که مدتهاست گرفتار صف فروش سنگین و گره معاملاتی به سر می برند، امروز نزدیک به 65 میلیون صف فروش داشتند که در نهایت معامله دو قلوهای بورس یعنی چادر ملو و گل گهر موجب کاهش قیمت سهامشان شد. کارشناسان بورس بر این باورند تا زمانی که قیمت سهام این شرکت ها به قیمت های واقعی نزدیک نشود، شاهد صف فروش برای آنها خواهیم بود.
 

توقف و بازگشایی سه نماد معاملاتی
بر اساس گزارش مدیریت بازار ، در پایان معاملات امروز نماد معاملاتی شرکت های سیمان داراب و کاشی نیلو جهت برگزاری مجمع عمومی فوق العاده به منظور اصلاح اساسنامه متوقف شد و نماد معاملاتی شرکت توسعه معادن روی ایران پس از برگزاری جلسه هیات مدیره مبنی بر تصویب افزایش سرمایه و تعدیل پیش بینی درآمد هر سهم برای سال مالی منتهی به 30/12/1387 آماده انجام معامله شد.

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =