زیبا مردانی: دو پیشنهاد لیگ برتری داشته‌ام/ برخی مسئولان در حق گلف اجحاف می‌کنند

زیبا مردانی مربی و گلف باز معروف لرستانی که بارها در مسابقات استانی و برون استانی و خارج از کشور مقا کسب کرده و هم اکنون مربی تیم نوجوانان گلف استان لرستان است

نرگس سپهوند: گلف باز لرستانی گفت : متاسفانه برخی مسئولین نسبت به ورزش بانوان کم اهمیت هستند و این فعالیت و مقام های کسب شده این گروه از بانوان را نادیده میگیرند.

به گزارش خبرانلاین لرستان، وی تصریح کرد:در استان ما گلف و نیز سایر رشته های ورزشی ناشناخته باقی مانده خصوصا در بانوان که حتی در لیگ های برتر هم رغبتی به حمایت از این گروه ندارندگلف باز لرستانی خاطرنشان کرد: چرا برخی مسئولین بر اساس سلیقه شخصی عمل کرده و از توسعه و حمایت دیگر رشته های ورزشی بانوان غفلت میکنند. ما حتی در مسابقات داخلی و خارجی هم از بنر استفاده نمیکنیم از این جهت که فعالیت و کسب مقام ما به اندازه جودو یا کشتی و... مورد توجه مسئولین و مردم نیست.

وی ادامه داد : با 10سال فعالیت و آموزش رایگان این رشته ورزشی هیج گونه حمایت مالی از سوی مسئولین یا بخش خصوصی ندیدیم.

 مردانی در خصوص امکانات گلف به توپ و ..... اشاره کرد و گفت : ما از حداقل امکانات جنس چینی استفاده میکنیم که جوابگوی گلف بازها نبوده و خیلی ها به همین دلیل از این رشته استقبال نمی کنند.

مردانی گلایه هم داشت و اظهار کرد :من از سال نود تا کنون بارها مقام برتر انفرادی و تیمی کسب کرده ام ولی دریغ از هیچگونه حمایتی حتی امسال که مقام دوم تیمی و مقام اول انفرادی در کشور را کسب کردم با حمایتی جزیی مراسم تجلیل اداره ورزش و جوانان مواجه نبودیم.

زیبا مردانی در خصوص حمایت های لازم از این رشته کم هزینه و آسان که در عین حال با فضای پارک و پیاده روی همراه بوده ،عنوان داشت: رشته گلف هیچگونه محدودیت سنی و تجهیزات آنچنانی نیاز ندارد تنها خواسته ما یک زمین بزرگ 16تایی ست که متاسفانه همین امکان را هم از ما دریغ می کنند.

این گلف باز باسابقه افزود: شهرداری یا بنیاد مسکن مساحت زیادی از زمین منطقه بام خرم آباد را صرف کاشت بلوط میکنند آن هم در شرایطی که با توجه به فضای سبز و جذابیت این منطقه از شهر خرم آباد اگر به زمین گلف اختصاص داده می شد، در معرفی و ترغیب شهروندان به گلف بسیار کمک کننده بود. حتی شهرداری به قدری در حق ما کم لطف است که با تنها زمین گلف ما در استان، واقع در جهادگران نیز مخالفت کرد و درصدد افزودن این زمین به بخش خرم کنار و فضای سبز کیو بود که اجازه ندادیم .

زیبا مردانی خطاب به مسئولین و شهروندان ادامه داد: اولا فضای سبز لرستان نامنظم وحساب نشده فقط در منطقه کیو مستقر شده که زمین گلف ما آنقدر بزرگ هم نیست که جوابگوی بازی باشد و زمانی به جهت برد بیشتر برای پرتاب مجبوریم توپ را بیرون از فنس به داخل محوطه گلف پرتاب کنیم که باز هم با مشاجره شهروندان و پرسنل شهرداری مواجه ایم. وجود پارک و فضای سبز بد نیست اما گیریم همین زمین گلف هم نباشد جز اینکه فضایی به پارک های کیو اضافه شود چیزی عاید ما نمی شود که متاسفانه هیچ کس در آن ورزش نمی کند و اکثرا در این فضا مشغول به کشیدن قلیان و ادامه بازی در فضای مجازی هستند.

زیبا مردانی در خصوص ناشناخته ماندن این ورزش ابراز داشت:متاسفانه به تاثیر از شبکه های خارجی و فرهنگ اروپا در ایران گلف را مختص سیاستمداران و افراد مرفه می دانند ولی در واقع این ورزش راحت و کم هزینه به اندازه پباده روی راحت و نشاط آور بوده و هیچ گونه جنبه فخر فروشی و سیاسی کاری ندارد. شاید از این رو فلان رییس جمهور یا سیاستمدار خارجی در کنار استرس و دشواری های کارش بخشی از روز را صرف گلف بازی میکند که این ورزش ساده و راحت تامین کننده آرامش روحی و فکری او می باشد.

مربی تیم نوجوانان گلف استان از آموزش و پرورش و حتی اساتید رشته تربیت بدنی دانشگاه انتقاد کرد: در زمینه معرفی و فرهنگ سازی رشته های ورزشی هیچ گونه حمایتی ندارند در صورتی که می توانند در استعدادیابی و اعزام افراد برتر سهیم باشند.

وی گفت :عمده فعالیت مربیان در مدارس دراز و نشست و دو میدانی ست و اصلن کسی گلف را نمی شناسد و تا کنون فقط دو بار از مدارس دانش آموزان را برای بازدید به اینجا آورده اند که به شدت با استقبال بچه ها مواجه بودیم.

زیبا مردانی با اشاره به فقر حرکتی در شهروندان ویژه به عموم زنان خانه دار و کارمند توصیه کرد:حداقل روزی نیم ساعت در روز پباده روی داشته باشند.

مردانی ورزش و فعالیت را تضمین کننده سلامت روحی و فکر عنوان کرد و بیان داشت: شخص ورزشکار قدرت ایستادگی و مقابله بیشتری با مشکلات خواهد داشت.

وی حتی از خبرنگار خواست به زمین بازی بیاید و ساعتی با او تمرین کند و این ورزش را از جهت سادگی خاصه بانوان معرفی کرد.

مربی تیم نوجوانان گلف استان در خاتمه گفت: از مسئولین استانی خواستاریم از این رشته حمایت کنند ولو با اختصاصی زمینهای مینی گلف در مناطق گلدشت و حومه ناحیه سه باشد که با جمعیت زیادی مواجه اند اما نسبت به کیو هیچ گونه فضای سبزی حتی برای پباده روی هم ندارند.

وی یادآوار شد: من حتی دو بار پیشنهاد شرکت در لیگ برتر داشته ام اما به علت ارادت و اعتقادم به اینکه فقط در خدمت لرستان باشم شرکت نکردم و هم اکنون بدون هیچ حمایت مالی و حتی تشویقی در حد بنر مستمر و مجدانه در صدد افراشتن پرچم استانم در سطح بین المللی برای این رشته می باشم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 612786

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =