ایسنا نوشت: دبیر کمیسیون حقوق بشر اسلامی، گفت: وضعیت جامعه ما باید به سمتی نیل کند که در آن شهروندان مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی مسئولان را بشناسند و بفهمند با رعیت متفاوت هستند و نباید منتظر لطف کسانی از بالادست باشند، بلکه باید حقوق اساسی خود را از حکومت مطالبه کنند.

محمدحسن ضیایی‌فر صبح امروز طی سخنانی در همایش «قانون اساسی و حقوق ملت» که در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است، با بیان اینکه ملت ایران از دوران مشروطه تاکنون برای دستیابی به حقوق خود و آزادی‌های اجتماعی تلاش‌های فراوانی انجام داده‌اند،‌ اظهار کرد: متاسفانه با وجود چنین سابقه‌ای در تاریخ ما همچنان در زمینه تامین حقوق و آزادی‌های مردم و حاکمیت قانون و عدالت با مشکلاتی روبرو هستیم.

وی افزود:‌ ما باید با شتابی منطقی و قانونمند به سمت محدودسازی دولت و کاستن از اختیارات دولت در زمینه کمتر کردن آزادی‌های مشروع مردم و حذف بوروکراسی‌های زاید حرکت کنیم تا بتوانیم در وضعیتی مطلوب قرار بگیریم.

دبیر کمیسیون حقوق بشر اسلامی با بیان اینکه مسئولان نباید گمان کنند عقل کل هستند، اظهار کرد: اینکه جامعه ما در شرایطی قرار گیرد که در آن مسئولان عقل کل به حساب بیایند و مردم نیز منتظر راهبردهای آنها برای حرکت باشند و هر آنچه که از آزادی‌ها و اختیارات به جامعه داده می‌شود، لطف بالادستی‌ها محسوب شود، موضوعی است که باید از جامعه ما دور شود.

ضیایی‌فر در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به لزوم مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی مسئولان، اظهار کرد: وضعیت جامعه ما باید به سمتی نیل کند که در آن شهروندان مسئولیت‌پذیری و پاسخگویی مسئولان را بشناسند و بفهمند با رعیت متفاوت هستند و نباید منتظر لطف کسانی از بالادست باشند، بلکه باید حقوق اساسی خود را از حکومت مطالبه کنند.

وی ادامه داد: ما در بستر همدلی و هم‌افزایی می‌توانیم مشکلات کنونی را رفع کنیم تا به سمت تثبیت پایدار حقوق شهروندی و توسعه همه‌جانبه حرکت کنیم.

ضیایی‌فر در پایان تاکید کرد: با تدوین این منشور و تقویت نظارت‌ها از سوی رئیس جمهوری شاهد همت و تلاش دولتمردان در اجرای کامل قانون اساسی و غبارروبی از بخش حقوق ملت هستیم تا به شرایطی برسیم که در آن مردم شاهد دسترسی به همه حقوق خود باشند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 613809

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 13 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۹
    4 0
    بنظرم اول از همه باید به مسئولان حقوق شهروندی را یاد بدهیم و ایشان باید بفهمند وقتی در حاکمیت قرار می گیرند تا مین امنیت و آسایش مردم جزو وظایف شان است نه اینکه به مردم لطف می کنند.
  • بی نام A1 ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۹
    4 0
    یکی پیدا شد از مردم حرف بزنه افسوس که فقط در حد حرف باقی می مونه