موسسه وودمکنزی پیش‌بینی کرد که میزان سرمایه‌گذاری در حوزه اکتشاف در سال ٢٠١٧ میلادی به پایین‌ترین میزان برسد، اما از سال ٢٠١٨ میلادی رو به بهبود بگذارد .

به گزارش خبرآنلاين به نقل از پایگاه خبری اویل پرایس، صنعت حفاری نفت و گاز از زمان افت قیمت‌های نفت در سال ٢٠١٤ میلادی بیش از حد با چالش روبه‌رو شده است .
حوزه حفاری و دیگر فعالان این بخش بر خلاف تولید و پالایش، نه تنها به منظور باقی ماندن در بازار رقابت مجبور بوده اند قیمت های خود را به طور چشمگیری کاهش دهند، بلکه با افت شدید سرمایه‌گذاری‌ها در بخش اکتشاف روبه‌رو بوده‌اند .

بنا به گزارش موسسه بین المللی وودمکنزی، این شرایط تا سال آینده میلادی نیز ادامه خواهد یافت. این موسسه تخمین می‌زند که سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه اکتشاف نفت و گاز در سال ٢٠١٧ میلادی افت بیشتری خواهد داشت و به ٣٧ میلیارد دلار خواهد رسید که پایین‌ترین میزان از سال ٢٠٠٩ میلادی است .

این در حالی است که میزان سرمایه گذاری ها در این بخش در سال ٢٠١٤ میلادی به ١٠٠ میلیارد دلار رسیده بود .
تحلیلگران وودمکنزی اعلام کردند که از سال ٢٠١٨ میلادی صنعت نفت و گاز رو به بهبود می‌گذارد، به طوری که میزان سرمایه‌گذاری در حوزه اکتشاف در سال ٢٠١٩ میلادی به ٥٠ میلیارد دلار و در سال ٢٠٢٠ میلادی به ٦٠ میلیارد دلار خواهد رسید .

این خبر خوبی برای شرکت‌های حفاری، به ویژه در بخش فراساحلی به شمار می‌رود، زیرا حفاری و استخراج نفت از چاه‌های فراساحلی بسیار پرهزینه‌تر از چاه‌های خشکی است .

با این وجود، ابرشرکت‌های نفتی جهان که با اتمام نفت چاه‌ها در خشکی و آب‌های کم عمق مواجه شده‌اند، اکنون شتابان به سوی فعالیت اکتشاف در فراساحل آب‌های عمیق در حال حرکتند .

یکی از این ابرشرکت‌های نفتی، شل انگلیسی-هلندی است که به تازگی فعالیت پروژه اکتشاف نفت در فراساحل آب‌های عمیق در مالزی را آغاز کرده است .
گزارش دیگری از موسسه وودمکنزی حاکی است که میزان اکتشاف‌های موفق در صنعت نفت و گاز در ١٠ سال اخیر به شدت سقوط کرده است .

شرکت‌های بزرگ انرژی میلیاردها دلار در سال های اخیر در پروژه‌های اکتشافی سرمایه‌گذاری کردند، اما سود چندانی نصیب آنها نشد و از سال ٢٠١٤ میلادی مجبور شدند برخی پروژه‌ها را متوقف کنند، این کاری است که شل نیز در برنامه اکتشافی خود در منطقه قطب انجام داد و پیش از توقف فعالیت، هفت میلیارد دلار متحمل هزینه شد. 

 

35224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 614365

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 0 =