وزیر اقتصاد از کاهش تورم نقطه به نقطه به ۷.۲ درصد در پایان آذر ماه امسال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین و به نقل از شادا، علی طیب نیا طی سخنانی در جلسه شورای راهبردی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان سمنان، با بیان اینکه در سالجاری عملکرد ما از هدف گذاری ها جلو زده است، اظهار داشت: با وجودی که امسال، نرخ رشد اقتصادی را ۵ درصد هدفگذاری کرده بودیم، در سه ماهه نخست امسال، به نسبت مدت مشابه سال قبل، رشد ۵.۴ درصدی، در سه ماهه فصل تابستان، رشد ۹.۲ درصدی و در مجموع شش ماهه، رشد ۷.۴ درصدی را پشت سر گذاشتیم که این به معنای روند صعودی رشد اقتصادی کشور است.

طیب نیا گفت: با توجه به رشد یک میلیون بشکه ای صادرات و روند صعودی قیمت نفت، طبیعی است که بخش از این رشد را مرهون افزایش درآمدهای نفتی بدانیم اما در سایر بخش ها نیز ما شاهد رشد مثبت هستیم و همه بخش ها از سال ۱۳۹۴ به این سو دارای رشد مثبت بوده اند.

وی با بیان اینکه بخش کشاورزی به دلیل عدم وابستگی به خارج، در ایام تحریم نیز رشد مثبت داشت، افزود: بخش صنعت بیشترین آسیب را در دوران تحریم متحمل شد اما امروز، رشد ابن بخش به شکل قابل توجهی افزایش داشته است.

وی ادامه داد: ما می دانیم که تغییرات تولید نفت، با یک وقفه زمانی روی کل اقتصاد کشور تاثیر مثبت میگذارد، بنابراین انتظار ما این است که افزایش درآمدهای نفتی، رفته رفته و طی ماه های آتی، تاثیرات مثبت خودش را در بخش های مختلف بگذارد.

وزیر اقتصاد اظهار داشت: بر اساس آمار رسمی، در بهار سالجاری، نسبت به مدت مشابه سال قبل، به طور خالص تعداد ۷۴۵ هزار شغل به اشتغال کل کشور اضافه شد که این در تاریخ ایران بی‌سابقه است، آن هم در شرایطی که ما فکر میکردیم به دلیل نتایج منفی رکود سال های پایانی دولت قبل، طی دوسال اخیر نباید خیلی منتظر افزایش اشتغال باشیم اما خوشبختانه افزایش تولید، بعد از پایان تحریم ها، خیلی تاثیر مثبتی برجای گذاشت.

طیب نیا افزود: برای درک بهتر این آمار، باید به این نکته اشاره کنم که حد فاصل سالهای ۱۳۸۴ تا ۱۳۹۲، به طور متوسط، تنها ۱۴ هزار نفر به اشتغال کشور افزوده شده بود.

وزیر اقتصاد همچنین اعلام کرد: بنا برا طلاعاتی که شب گذشته از مرکز آمار دریافت کرده ام، شاخص نقطه به نقطه تورم در پایان آذر ماه به ۷.۲ درصد کاهش یافته است که بسیار نوید بخش و امیدوار کننده است و نشان میدهد که در مسیر درستی قرار داریم.

وی در عین حال یادآور شد: البته نباید از این موضوع غافل شد که مردم کشور، کماکان در معرض فشار سنگینی هستند؛ فشاری که بخش عمده ما ناشی از عدم رشد مناسب اقتصاد طی سال های ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۵ است که خودش متاثر از کاهش ۱۰ درصدی تولید کشور و کاهش ۲۰ درصدی درآمد ملی ایرانیان در سالهای ۹۱ و ۹۲ ارزیابی میشود

35225

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 615060

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 7
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • منصور IR ۱۵:۰۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۲
    3 2
    پس افزایش ارز در تورم اثر ندارد ؟ کالاهای خارجی مهمترین عامل افزایش تورم است.
  • بی نام A1 ۱۷:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۲
    3 2
    بعد اشکال میگیرد به دولت قبل همان امارها را کپی میکند اعلام میکند بگو تورم نداریم فقط دلار رفته بالای 4هزار تومان
  • بدون نام ۱۸:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۲
    2 2
    برو فسانه مخوان و فسون مدم حافظ كزين فسانه و افسون مرا بسي ياد است !!!!
  • بی نام A1 ۱۸:۲۴ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۲
    2 4
    خیلی خوبه.تورم ۴۳ درصدی شده ۷ درصد.کاملا احساس میشه همه چیز رو به بهبودیه.
  • بی نام A1 ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۲
    4 3
    من نميدونم با افزايش قيمت گوشت مرغ برنج حبوبات ...... چطورى و با چه رويى اعلان ميكنن تورم اومده پايين
  • بی نام IR ۰۴:۰۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۳
    3 2
    ظاهرا هر چقدر تورم پايين مياد ،گراني بيشتر ميشه من خودم شخصا فكر ميكنم نرخ تورم همان نرخ بهره ي نزول در بازار باشه يعني٤٠٥٠درصد در ساله ،اگر كمتر از اين سود در بياري ،يعني اينكه پولت داره افت ميكنه،
  • بی نام A1 ۰۸:۳۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۳
    0 2
    با این رکود سنگین پایین آوردن تورم خیلی مسخرست، مردم از تورم نمی ترسند، رکود عذاب آور است.