ایسنا نوشت: یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت که طبق پاسخ هیئت رئیسه مجلس به استعلام کمیسیون عمران تحقیق و تفحص از شهرداری تهران در مواردی که ماهیت قضایی ندارد بلامانع است.

عبدالکریم حسین‌زاده گفت: تحقیق و تفحص از شهرداری تهران شامل سه محور واگذاری املاک، تغییر کاربری‌ها و مدیریت و میزان تطابق طرح جامع و تفسیری با هم بود که یکی دید مالی و دیگری مدیریتی و دیگری فنی را دنبال می‌کند و هر کدام حائز اهمیت است.

وی افزود: برخی از همکاران گفتند که طبق آیین نامه مجلس اگر پرونده قضایی در مورد موضوعی که برای تحقیق و تفحص ارجاع شده وجود داشته باشد تحقیق و تفحص باید متوقف شود تا پاسخ دستگاه قضایی داده شود. بر همین اساس بخش واگذاری املاک در تحقیق و تفحص متوقف ماند و کمیسیون عمران در این رابطه از هیئت رئیسه مجلس استعلام کرد.

نماینده مردم نقده و اشنویه در مجلس اضافه کرد:‌ آنچه در شعبه 15 در مورد املاک شهرداری در جریان است مربوط به املاک واگذار شده به مدیران شهرداری است در حالی که موضوع تحقیق و تفحص کلان‌تر است و چتر بررسی آن همه واگذاری‌ها اعم از مدیران شهری و غیره را در بر می گیرد.

حسین زاده در پایان گفت که طبق پاسخ هیئت رئیسه مجلس به استعلام کمیسیون عمران ورود و رسیدگی به مواردی که قوه قضاییه به آن وارد نشده یا ماهیت قضایی ندارد بلامانع است.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 616535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۲:۴۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۶
    1 0
    اینهمه مجوز ساخت مال و فروش و واگذاری های املاک شهری و تخریب فضای سبز تهران باید مورد تحقیق و تفحص قرار گیرد و البته این یتیم خانه ای که شهرداری زمینش را به مفت فروخته. زمین مردم را حتی برای کار خیر نمی توانید به قیمت پایین به هیچ گروهی بفروشید.