امام جمعه موقت تهران «آزادی در چارچوب قانون» را نشانه مدنیت هرجامعه دانست.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به مساله جنگ نرم و حجاب گفت:« برخی خیال می‌کنند بدحجابی و بی‌حجابی آزادی است؛ اما آزادی باید در چارچوب قوانین باشد و رعایت چارچوب‌های هر کشوری برای مردم آن کشور جزء مدنیت آن کشور است. بی‌قانونی، هرج و مرج است.»

اهم اظهارات وی را در ادامه بخوانید.

  • مساله مبارزه با حجاب و کشف حجاب، پدیده‌ تازه‌ای نیست.
  • دنیای غرب که ماموران ابلیس روزگار ما هستند،‌ رضاشاه را مجبور کردند با سرنیزه کشف حجاب کند، در قم افرادی شناسایی و دستگیر شدند که اقرار کردند هر روز تعدادی زن از جاهای مختلف با ماشین می‌آوردند و در خیابان رها می‌کردند تا قبح بدحجابی از بین برود،‌ این همان کاری است که رضاشاه می‌کرد و آیت‌الله مرحوم بافقی در همین رابطه زیر لگدهای رضاخان استخوان‌هایش آسیب دید و در قزل‌قلعه زندانی شد.
  • بدحجابی و بی‌حجابی حرکت دشمن علیه استقلال و فرهنگ دینی است.
  • پوشش هم برای مردها و هم برای زنان شخصیت است؛ درحالی که برهنگی، بی‌تمدنی و بازگشت به قهقراست.
  • برهنگی نه ایرانی است و نه شرقی.این امری وارداتی از سوی کسانی است که با ما سر سازش ندارند و دشمنان قسم‌خورده ما هستند؛ لذا این مساله یک مساله دینی، ملی و معنوی است و در استقلال ما مقابله با جنگ نرمی است که دشمن بر ما تحمیل کرده است.
  • اگر ادارات، آموزش و پرورش و رسانه‌های ملی ما این مساله را خوب توجیه کنند و در ارائه فیلم‌های خود بدآموزی و به این جنگ نرم کمک نکنند، بانوان این مملکت حاضرند جان و زندگی‌شان را هم بدهند. همچنین اکثریت قریب به اتفاق کسانی که از این حرکت‌ها می‌کنند ناراضی‌اند و دنبال زمینه‌ی توبه هستند.
  • از نظر فلسفی انسان یک موجود پرتاب شده در طبیعت نیست. انسان یک پیچ حساس در کارگاه هستی است و اگر پیچ کارگاه خراب شود دستگاه بد می‌چرخد.این تاثیر گناه درعالم طبیعت است.
  • برخی مطرح می‌کنند با این‌که در دنیای غرب بی‌بندباری و بی‌عفتی است، چرا در آنجا طوفان و زلزله نمی‌آید. اولا چه کسی گفته است نمی‌آید؛ در برخی مناطق طوفان و زلزله هم می‌آید؛ اما ما نمی‌گوییم تنها علت آن گناه است. گناه یکی از علل است. ضمن آن‌که خداوند برای کفار قانون استدراج و املاء را مطرح کرده است. خداوند کسانی را که مورد بغض او قرار دارند رها می‌کند تا به قعر جهنم بروند.
  • انسان در حرکت به سوی مقصد ابدی‌اش، به مرکب، لباس و توشه نیاز دارد. بهترین مرکب تقواست و زیباترین لباس، وارستگی و خداپرستی.»

 صدیقی هم‌چنین با تسلیت ایام شهادت جانسوز ام ابیها حضرت زهرا (س)، به امام زمان (عج)، رهبر انقلاب ، علما و کارشناسان و ملت شریف و متدین ایران، گفت:« حضرت زهرا برای همیشه سنگر، چراغ، راه، پرچم و روح، جان و حقیقت است.»

  • مساله حجاب، عفاف، متانت، سنگینی و روش‌های منطقی در زندگی، ارتباطات مشروع، قانونی زندگی کردن، با مقررات خود را وفق دادن، مدنیت را در عمل و زندگی نشان دادن، این‌ها توقع خدا، رسول، شهدا، مومنان دین و مطالبه زنان سنگرنشین و عاشقان حضرت زهرا (س) است. این‌ها حرکت‌های خارج از چارچوب شرع و بی‌اعتنایی به قوانین مملکت را مصیبت می‌بینند و آمادگی هرگونه فداکاری را هم دارند. جمع‌هایی از بانوان آمادگی دارند راهپیمایی کنند، حرف بزنند و اعتراض کنند.»

 صدیقی در بخش دیگر سخنانش به سالگرد درگذشت آیت‌الله بهجت نیز اشاره کرد.

  • آیت‌الله بهجت با اوج عرفان خود، انقلابی و ظلم‌ستیز بود و به امام مثل همه مردم علاقه و حساسیت خاصی برای حفاظت و پیشبرد مقاصد انقلاب و حضرت آقا داشت.

وی در بخش دیگر سخنانش به برگزاری اجلاس گروه 15  در تهران اشاره کرد.

  • ‌ این گروه 19 عضو دارد؛ ولی چون شروع آن با 15 عضو بوده، گروه 15 نام گرفته و در اجلاس تهران حداقل هشت رییس‌جمهور و مسئولان رده بالا از وزیر امور خارجه تا معاونت‌ها مهمان کشور ما خواهند بود.»
  • این امر نشان می‌دهد ایران و نظام اسلامی الحمدالله از یک موقعیت ممتاز در جهان برخوردار است و از نظر دیپلماسی، تحرک قوی و مطلوب دارد و در شرایطی که ایران را به انزوا متهم می‌کنند، می‌تواند چنین اجلاسی را تشکیل دهد.»

امام جمعه موقت تهران در ادامه به برگزاری نمایشگاه کتاب نیز اشاره کرد.

  • نمایشگاه کتاب امسال نقطه‌ی عطفی بود. بر اساس گزارش‌ها تا پنج میلیون نفر به آن مراجعه داشته‌اند که نشانه فرهنگ، تمدن و اندیشه‌گرایی مردم و جوانان ماست.
  • اصل این حرکت که زمینه بروز فرهنگ، ادب و فکر را فراهم می‌کند مبارک است، اما انتظار می‌رود خوراک لازم را به تشنگان عرضه کند و انتقال مبانی و محتوای انقلاب، انتقال امتیاز حاکمیت دین، حکومت خدا، فراگیر شدن دین در شئون مختلف زندگی بشر - که از حکومت مطلقه خدا در شئون زندگی و فراگیری قوانین آسمانی در اقتصاد، فرهنگ،‌ سیاست و صلح و تربیت تحت عنوان و لایت یاد می‌کنیم - انجام شود.  
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 61694

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =