اخطار قرارگاه پدافند هوایی ارتش به چند جنگنده و پهپاد آمریکایی

قرارگاه پدافند هوایی ارتش به چند جنگنده و پهپاد آمریکایی درباره نزدیک شدن به منطقه رزمایش، اخطار داد.

امیر سرتیپ دوم عباس فرج پور سخنگوی رزمایش مدافعان آسمان ولایت 7، طی سخنانی از علاقه‌مندی هواگردهای نیروهای فرامنطقه ای به جمع آوری اطلاعات و شناسایی منطقه عمومی رزمایش پدافند هوایی ارتش خبر داد.

وی در این باره گفت: در سه روز گذشته بیش از 12 مورد اخطار به هواپیماهای نیروهای فرامنطقه‌ای در خصوص عدم نزدیک شدن به محدوده هوایی آسمان منطقه عمومی رزمایش داده شده است.

گفتنی است، این اخطارها مربوط به چند جنگنده و پهپاد متعلق به نیروی دریایی ارتش آمریکا بوده است.

اهم اظهارات سخنگوی رزمایش مدافعان آسمان ولایت را در ادامه به نقل از خبرگزاری ها بخوانید؛

*در مرحله پایانی رزمایش مدافعان آسمان ولایت 7 پس از گذشت ۲۷ سال از دوران دفاع مقدس، سامانه‌های موشکی مستقر در منطقه عملیاتی جزیره خارک از جمله سامانه مرصاد با شلیک موفق موشک‌های میان‌برد شلمچه، به انهدام هواگردهای متخاصم اقدام کردند.

*ارائه خدمات بهداشتی و عملیات مردم یاری به ساکنین بومی در منطقه عمومی رزمایش و انجام ویزیت‌های رایگان پزشکی از دیگر اقدامات انجام شده در کلیه مراحل رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۷ بود.

*روز گذشته در دومین مرحله از رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۷ در راستای اجرای سناریوهای از پیش تعیین شده، با تهاجم هواگردهای متخاصم به اماکن و تاسیسات حساس منطقه جنوب کشور(استان خوزستان)، سامانه‌های موشکی ارتفاع کم و متوسط قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ارتش با این اهداف درگیر و با موفقیت نسبت به انهدام آن‌ها اقدام کردند.

*در جریان این درگیری‌ها، سامانه‌های موشکی مرصاد و یا زهرا (س) ۳، اقدام به شلیک موشک به سمت هواگردهای متخاصم کردند. سامانه مخابراتی دوربرد هوافضایی آسمان نیز به منظور ایجاد ارتباطات امن و پایدار با برد بیش از یکصد و پنجاه کیلومتر برای نخستین بار در این رزمایش مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

*عملیات گسترده جنگ الکترونیک آفندی جهت انحراف پرنده‌های بدون سرنشین نیروی متخاصم با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین جمرهای الکترونیکی و ارتباطی زمین پایه و همچنین عملیاتی شدن سامانه چابک جبار ۹ از دیگر اقدامات انجام شده در مرحله قبل رزمایش مدافعان آسمان ولایت بود.

*روز دوشنبه نیز در جریان مرحله اول این رزمایش، سامانه‌ها، ادوات و تجهیزات موشکی، توپخانه‌ای، راداری، شنود الکترونیکی، ارتباطی و دیده‌بانی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا (ص) ارتش پس از گسترش در منطقه عمومی رزمایش، در مواضع از پیش تعیین شده مستقر شدند. سپس با استفاده از رادارهای تاکتیکی و بومی و پست‌های سیار شبکه دیده‌بانی بصری، سیستم‌های شنود زمین پایه و هواپایه در محورهای نفوذی نسبت به تامین اشرافیت اطلاعاتی مورد نیاز برای مراکز تصمیم گیری از جمله قرارگاه تاکتیکی رعد پدافند هوایی اقدام شد.

*استفاده از سامانه‌های جمع‌آوری اطلاعات هوایی توسط پروازهای گشت و شناسایی الکترونیک و تصویربرداری هوایی از اهداف مورد نظر در دریا توسط پهپادهای شناسایی و انجام عملیات روانی پیش‌دستانه در مقابل عملیات روانی دشمن، تمرین مدیریت بحران در برابر جنگ‌های‌ نوین (ش.م.ه) و سیستم‌های سایبری و جنگالی از دیگر اقدامات انجام شده در مرحله نخست رزمایش بود.

*رزمایش مدافعان آسمان ولایت ۷ از روز گذشته (دوشنبه) در منطقه‌ای به وسعت ۴۹۶ کیلو متر مربع در استان‌های بوشهر، هرمزگان و خوزستان از سوی قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء (ص) ارتش با مشارکت یگان‌های مختلف ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و بسیج در حال برگزاری است.

29212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 617166

برچسب‌ها