۰ نفر
۲۵ اردیبهشت ۱۳۸۹ - ۰۵:۰۰

نشست زمین در میدان منیریه تهران موجب انفجار و آتش سوزی لوله گاز شد.

به گزارش واحد مرکزی خبر، تیموری معاون امورعملیات آتشنشانی تهران گفت: نشست زمین که امکان دارد بر اثر نشت آب و یا حفاریهای مربوط به تونل مترو باشد، موجب ترکیدن لوله گاز و انفجار شد که شعله های آتش تا 20 متر زبانه می کشید.

در ضلع جنوبی میدان منیریه گودالی به عرض خیابان ولی عصر ایجاد شده ویک دستگاه خودرو خدمات شهرداری تهران نیز دراین گودال سقوط کرده است.

امکان تردد خودروها در این منطقه وجود ندارد و مغاره های اطراف این گودال صدمات جزیی دیده اند.

به گفته کارگران احداث تونل مترو ، قسمتی از تونل مترو دراین منطقه نیز تخریب شده و آب در داخل مترو نفوذ کرده است.

مدیرعامل مترو تهران پس از بازدید از محل نشست زمین در میدان منیریه تهران گفت : سازه نگهبان ایستگاه مترو در این میدان آسیب ندیده است.

محسن هاشمی ، نشت آب را دلیل فرو رفتن زمین در ضلع جنوبی این میدان دانست و افزود : کارشناسان مترو درحال بررسی مسئله هستند تا هرچه سریعتر این مکان را ترمیم کنند.

وی با اشاره به اینکه مقدار زیادی خاک وارد ایستگاه درحال ساخت مترو شده است اضافه کرد : اگر آسیب کمی به این ایستگاه وارد شده باشد در دو سه روز آینده ترمیم می شود اما اگر آسیب زیاد باشد ممکن است ترمیم آن بیش از یک هفته ادامه یابد.

هاشمی گفت : در این حادثه هیچ یک از کارگران مترو آسیب ندیده اند.

خط سه مترو تهران از میدان راه آهن به سمت شمال خیابان ولیعصر در حال ساخت است.

معاون امورعملیات آتشنشانی تهران گفت : نشست زمین در میدان منیریه تهران و انفجار لوله گاز درمحل حادثه ، خسارت جانی در پی نداشت.

تیموری افزود : حدود 30 دقیقه بامداد امروز به هنگام عبور یک دستگاه تریلر حامل زباله شهرداری ، خیابان ولیعصر در ضلع جنوبی میدان منیریه فروکش کرد و تریلر به داخل گودال فرو رفت.

وی اضافه کرد : همزمان با فرورفتن زمین ، لوله گازی که از این منطقه عبور می کند ، ترکید و نشت گاز موجب آتش سوزی وایجاد شعله هایی به ارتفاع 20 متر در محل حادثه شد.

تیموری با اشاره به آسیب لوله قطور آب در محل حادثه نیز افزود : حدود نیم ساعت پس از این حادثه ، جریان گاز و آب قطع و با کنترل فنی ساختمان های جانبی از طرف نیروهای آتشنشانی ، از سرایت آتش به مجموعه های مسکونی و تجاری جلوگیری شد.

معاون امورعملیات آتشنشانی تهران درباره علت حادثه گفت : تحقیقات اولیه نشان می دهد نشتی آب به داخل تونل مترو وجود داشته و اکنون مقدار زیادی آب در داخل این تونل انباشته شده است.

وی اضافه کرد : دیواره ها بر اثر آب شسته شده و زمین از زیر سطح آسفالت خیابان خالی بوده است که به محض عبور تریلر زمین فروکش می کند.

تیموری افزود : با همکاری و هماهنگی سازمان های دیگر ایمنی کامل در محل حادثه برقرار است.

از تردد خودروها در میدان منیریه و ضلع جنوبی این میدان در امتداد خیابان ولیعصر جلوگیری می شود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 61732

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۱۴:۴۳ - ۱۳۸۹/۰۲/۲۵
    0 0
    جاخانه...