دومین جلسه تلفیق بودجه سال ۹۵ در شورای شهر کرج برگزار شد

در دومین جلسه کمیسیون تلفیق شورای شهر کرج مقرر شد، تباصر بودجه قید شده طی سال گذشته بررسی و مشخص شود که شهرداری کدام یک از موارد را اجرایی کرده است.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از پایگاه خبری مدیریت شهری کرج رضا شریفی اظهار داشت: تباصری که تا کنون شهرداری نتوانسته است آن را محقق کند، در تباصر بودجه سال آینده و به منظور رسیدگی و اجرایی شدن گنجانده خواهد شد.

در ادامه جلسه مقرر شد شورای شهر تبصره ای در خصوص تعمیر و نگهداری پروژه های تکمیل شده و فراهم کردن تجهیزات لازم به شهرداری ارائه نماید و شهرداری نیز نتیجه این اقدامات را در مدت ۶ ماه به شورا ارائه دهد.

علی اصغر کمالی زاده معاون فنی- عمرانی شهرداری کرج در مورد تبصره نگهداری از پروژه های عمرانی یا بی.ام.اس گفت: این اقدام اولین بار با انجام مطالعه پل قدیم حصارک و تعیین یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان هزینه به منظور انجام تعمیرات این پل و با انجام اقداماتی مانند تامین روشنایی پل آغاز شد.

معاون فنی عمرانی شهرداری کرج در ادامه گفت: هندریل پل قدیم حصارک به دلیل فرسودگی ممکن است سقوط کند در نتیجه بایستی تعویض شود.

مبحث اجرایی شدن مهندسی ارزش در مورد پروژه کمربند شمالی به عنوان یکی از تباصر بودجه سال ۹۵ در ادامه جلسه مطرح شد.

محمود دادگو رئیس شورای شهر نیز با اشاره به تعریف مهندسی ارزش بیان کرد: خط پروژه ای که به مسیر بحرانی می رسد و با مد نظر قراردادن بازه زمانی پروژه همچنین حجم انجام کار فرصت نهایی برای تکمیل آن منظور می شود را مهندسی ارزش می نامیم.


کمالی زاده معاون فنی- عمرانی شهرداری کرج در این مورد با اشاره به اینکه کارگاه مهندسی ارزش در محل پروژه تشکیل شده است، ادامه داد: برای اجرایی کردن اقدامات کارگاه و ارائه گزارش حدود چهار ماه زمان لازم است که تا اوایل اسفند این گزارش را ارائه می شود.

به دنبال بیان تباصر بودجه سال ۹۵، قیود بودجه ذکر شد که چون نیاز به ارائه توضیحات کافی از سوی مدیران شهرداری در بخش های مختلف مانند املاک و یا درآمد داشت، مقرر شد به منظور جلوگیری از اتلاف وقت و حصول نتیجه، شهرداری تمامی بندهای تباصر و قیود بودجه را بررسی و گزارش کلی را در مدت یک هفته به شورای شهر ارائه دهد.

تبصره مربوط به بازنشسته کردن تمامی افرادی که در شهرداری به سن بازنشستگی رسیده اند، مطرح شد و سخنگوی شورای شهر کرج در توضیح این تبصره بیان کرد: حداکثر زمان برای رسیدن به سن بازنشستگی برابر با سابقه ۳۵ سال خدمت منظور شده است اما هنوز حدود ۶ نفر از پرسنل شهرداری برغم رسیدن به سن بازنشستگی مشغول به کار هستند.

وی در ادامه با توضیح اینکه بازنشستگان زحمت خود را در مدت زمان خدمت کشیده اند باید فرصت را در اختیار جوانان جویای کار بگذارند، گفت: پرداختن به این مهم با توجه به معضل بیکاری در جامعه اقدامی ضروری است.

شریفی رئیس کمیسیون تلفیق شورای اسلامی شهر کرج در توضیح این تبصره از شهرداری درخواست کرد که تا اوایل هفته آتی فهرست کامل افراد بازنشسته این ارگان در اختیار شورا قرار گیرد.

در ادامه جلسه بررسی متمم بودجه سال ۹۵ آغاز شد و رئیس کمیسیون تلفیق با اشاره به مبلغ کلی افزایش بودجه و لحاظ آن در متمم گفت: نمی توان افزایش ۳۲ درصدی بودجه را به صورت کلی اعلام کرد و نیاز است تمامی موارد به صورت بند بند بررسی شود تا اگر نیاز به ارائه توضیحات در برخی بندها بود، توضیحات ارائه شده و بعد از آن بودجه های مذکور مصوب شوند.

در بخش پایانی جلسه شورای شهر و در تنظیم متمم بودجه مصوب سال ۹۵، بخش درآمدها و تامین اعتبار بررسی و طی آن مواردی مانند عوارض پروانه های ساختمانی، عوارض بر اراضی و املاک بدون استفاده شهرداری، عوارض حذف پارکینگ، حق آسفالت و لکه گیری و یا درآمد هتل، مهمانسرا و سایر مراکز رفاهی شهرداری بر اساس کاهش یا افزایش ردیف بودجه منظور شده بررسی شد.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 617371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =