ایرنا نوشت: خبرگزاری رسمی چین سفر «شی جین پینگ» رئیس جمهوری این کشور به خاورمیانه در سال 2016 بویژه سفر به تهران را به عنوان اولین خبر مهم از 10 رویداد انتخابی برای این سال برگزید.

شین هوا خاطر نشان کرده است که رئیس جمهوری خلق چین در سال ۲۰۱۶ میلادی به ایران و همچنین عربستان و مصر در خاورمیانه سفر کرد و مسیر تازه ای در دیپلماسی این کشور گشود.
از آنجا که این کشورها بخصوص ایران در مرکز ثقل برنامه «شی» برای ایجاد راه ابریشم نوین قرار گرفته اند، این خبر در صدر دیگر رویدادهای مهم سال ۲۰۱۶ میلادی از دیدگاه شین هوا در نظر گرفته شده است.


شین هوا دو آزمایش هسته ای کره شمالی، پرتاب موشک های بالستیک از سوی این کشور و موافقت کره جنوبی و آمریکا برای استقرار سامانه پیشرفته تاد را از دیگر رویداد مهم سال جاری میلادی دانسته است.
اختلاف بین روسیه و غرب در مذاکرات صلح سوریه و همچنین خروج انگلیس از اتحادیه اروپا با نظرداشت نتیجه همه پرسی مردم این کشور از دیگر رویدادهای مهم برگزیده خبرگزاری شین هوا برای سال ۲۰۱۶ میلادی است.


حملات تروریست ها به کشورهای مختلف اروپایی و کشته شدن شمار زیادی در این حملات تروریستی، مخالفت چین با رای دادگاه بین المللی لاهه در خصوص دریای جنوبی و مصالحه با فیلیپین در این زمینه،‌ کودتای ترکیه و تیرگی روابط میان این کشور و غرب از جمله آمریکا از دیگر رویدادهای برجسته برگزیده خبرگزاری رسمی چین برای سال ۲۰۱۶ میلادی است که ساعات آخر آن سپری می شود.
پیوستن «یوان» پول ملی چین به صندوق بین المللی پول، ‌انتخاب دونالد ترامپ به عنوان چهل و پنجمین رئیس جمهوری آمریکا و همینطور درگذشت فیدل کاسترو رهبر انقلاب کوبا از جمله 10 رویداد مهم سال ۲۰۱۶ می باشد که شین هوا انتخاب کرده است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 618130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =