تکدی‌گری موجب گسترش آسیب‌های اجتماعی می‌شود

معاون فرماندار پلدختر گفت: کمک و ترحم به متکدیان ارزش محسوب نمی شود زیرا تکدی گری موجب گسترش آسیب های اجتماعی می شود

اسمااسماعیل پور،خبرآنلاین لرستان، علیرضا بیرانونددر جلسه ساماندهی متکدیان شهرستان پلدختر اظهار داشت: با توجه به این که تکدی گری در اسلام منفور است و متکدیان از عواطف مذهبی و حس انسان دوستی و مشارکت مردم در کمک به دیگران سوء استفاده می کنند متولیان امر باید نسبت به جمع آوری این افراد در سطح شهر اقدام کنند.

وی با بیان این که بعضی از متکدیان خارج شهرستان وارد می شوند افزود: بعضی از متکدیان دایمی و مقیم شهرستان هستند و برخی خارج از شهرستان می آیند که باید رصد و پایش شوند و این کار به عهده دستگاه های مانند بهزیستی و شهرداری با همکاری نیروی انتظامی است.

معاون فرماندار پلدختر متکدیان را به سه دسته تقسیم و بیان کرد:متکدیانی که توسط افراد سود جو اجیر شده و در سطح شهر پخش می شوند و هنگام غروب آنها را جمع می کنند و تنها پول غذا و جای خواب به آنها می دهند.

وی عنوان کرد: نیروی انتظامی وظیفه دارد آنها را شناسایی و با سرگروه و سر دسته آنها برخورد جدی و قانونی کند.

بیرانوند گفت: گروه دوم افرادی تنبل هستند که حال و حوصله کار کردن ندارند و از راه تکدی گری ایجاد درآمد و امرار معاش می کنند.

وی تصریح کرد: گروه سوم افراد نیازمندی مانند پیر زن ، پیرمرد و یا فلج و از کار افتاده هستند که باید شناسایی ، ساماندهی و پایش شوند .

وی خاطر نشان کرد: کسانی که به صورت شبکه ای و گروهی تکدی گری می کنند شناسایی وبا آنها برخورد جدی شود زیرا پراکنده شدن متکدیان در سطح شهر زیبنده جامعه اسلامی نیست.

بیرانوند اظهار داشت: دستگاه های متولی مانند کمیته امداد و بهزیستی در جهت ساماندهی نیازمندان واقعی ، مشارکت های مردمی را جذب و به آنها کمک کنند.

معاون فرماندار پلدختر گفت: در جهت جذب مشارکت های مردمی فرهنگ سازی صورت گیرد تا مردم کمک های خود را با اطمینان و ساماندهی شده از طریق موسسات خیریه و نهادهای حمایتی به نیازمندان واقعی برسانند.

برزو الیاس زاده رئیس اداره بهزیستی پلدختر اظهار داشت: این شهرستان متکدی حرفه ای و سازمان دهی شده ندارد و مردم به افرادی که سر چهار راه ها و خیابان و در سطح شهر مشغول تکدی گری هستند کمک نکنند.

وی افزود: متکدیان افراد نیازمندی نیستند و تنها به این کار عادت کرده و برای در رفتن از کار تکدی گری می کنند و مردم می توانند کمک های خود را از طریق نهادهای حمایتی مانند بهزیستی و کمیته امداد به نیازمندان برسانند که در این صورت بساط متکدیان خود به خود جمع می شود .

رئیس اداره بهزیستی پلدختر بیان کرد: سه نفر متکدی که از شهرهای دیگر به این شهر برای تکدی گری آمده بودند توسط شهرداری جمع آوری و به شهرهای خود تحویل داده شدند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 623834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 6 =