ایسنا نوشت: رییس کمیته عمران شورای شهر تهران از دسترسی امدادگران و آتش‌نشانان به زیرزمین پاساژ پلاسکو خبر داد.

اقبال شاکری درباره آخرین جزییات نجات محبوس شدگان ساختمان پلاسکو، با بیان اینکه نجاتگران و امدادگران توانستند با حفر تونلی به زیرزمین پاساژ دسترسی یابند، گفت: در حال حاضر امدادگران و آتش‌نشانان به زیرزمین پاساژ پلاسکو که احتمال می‌رود تعدادی از افراد در آن محبوس شده باشند، دسترسی پیدا کرده‌اند.

وی افزود: امدادگران و آتش‌نشانان در حال تخلیه نخاله‌ها و آوار از زیرزمین هستند.

خطر شعله‌ور شدن آتش در پلاسکو به دلیل "سرمای هوا و باد"

هرچند با حفر تونل، مسیر برای راهیابی به طبقات و بخش‌های زیرین پلاسکو باز شد، اما هر بخشی که شکافته می‌شود، دود و آتش بیرون می‌زند و وجود سرمای هوا و باد، خطر شعله‌ور شدن آتش را تشدید می‌کند.

سه جرثقیل 120 تنی دقایقی پیش در بخش جنوبی ساختمان پلاسکو به منظور آواربرداری حضور پیدا کردند.

از پارکینگ ساختمان مجاور، یک تونل حفر شده و مسیر برای راهیابی به طبقات و بخش‌های زیرین پلاسکو باز شده است، اما هر بخشی که شکافته و باز می‌شود، دود و آتش بیرون می‌زند و از طرفی سرمای هوا و باد در شعله‌ور شدن احتمالی آتش تاثیر بسزایی دارد.

دقایقی پیش مسوولان اداره برق، برق منطقه مذکور تا شعاع 500 متری را قطع کردند تا امکان آتش سوزی را به حداقل برسانند.

استاندار تهران دقایقی پیش به منظور بازدید از محل، وارد پارکینگ مجاور ساختمان پلاسکو شد.

خبر خروج پیکر دو آتش نشان از زیر آوار را تایید نمی‌کنم

سخنگوی ستاد بحران "پلاسکو " با بیان اینکه خبر خروج پیکر دو آتش نشان از زیر آوار را تایید نمی‌کند، آخرین وضعیت امدادرسانی در حادثه پلاسکو را تشریح کرد.

سید جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران  با بیان اینکه امدادرسانی در محل ساختمان پلاسکو ادامه دارد، گفت: تا به این لحظه برابر آماری که من دارم حدود 20 تن در زیر آوار محبوس هستند که عملیات برای نجات آنان ادامه دارد.

ملکی کرد: آتش نشانان در طبقات فوقانی ساختمان پلاسکو مشغول عملیات بودند که ساختمان ریزش کرد از این رو از محل دقیق محبوس شدن آنها اطلاعی نداریم اما به طور حدودی از این محل باخبریم.

سخنگوی ستاد بحران "پلاسکو درباره اینکه گفته می‌شود پیکر دو آتش نشان از زیر آوار خارج شده است، گفت: تا به این لحظه من چنین خبری را تایید نمی‌کنم البته به بخش‌هایی از این ساختمان ورود کردیم و عملیات جستجو همچنان ادامه دارد.

توضیح آتش نشانی درباره دود برخواسته از ساختمان پلاسکو

با گذشت بیش از 12 ساعت از وقوع حادثه حریق در ساختمان پلاسکو و ریزش این ساختمان، همچنان تصاویر حاکی از دودی است که از این ساختمان برخواسته می‌شود؛ موضوعی که سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران درباره آن توضیح داد.

سید جلال ملکی درباره دلیل دود برخواسته از ساختمان پلاسکو اظهار کرد: آتش در طبقات فوقانی این ساختمان رخ داده و هنگامی که ساختمان ریزش کرد، بخش‌هایی از حریق که اصطلاحا به آن حریق نهفته گفته می‌شود، در زیر آوار مانده بود که با جابجایی آوار، گاهی دودی از زیر آوار برخواسته و شعله‌های کوچکی نیز ایجاد می‌شود که این به معنای آتش‌سوزی مجدد در ساختمان پلاسکو نیست.

ملکی با بیان اینکه نه ساختمان پلاسکو دوباره آتش گرفته و نه ساختمان‌های اطراف شعله ور شده است، گفت: این دود همان دودی است که در عملیات لکه‌گیری انجام می‌شود و در حال حاضر نیز عملیات لکه گیری در این ساختمان در حال انجام است و هیچ حریق جدیدی رخ نداده است.

۴۷۴۷

 

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 625467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۷:۰۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
    83 3
    خدایا کمک کن ، خدایا کمک کن، .....خدایا راه را برای خروج این برادرانمان باز کن....
    • منتقد A1 ۱۹:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۳۰
      34 21
      خدا اگر میخواست کمک کنه کمک میکرد اتیش خاموش میشد و ساختمون ریزش نمیکرد برادر گرامی مسئول همه کارهای ما خودمون هستیم
  • علی A1 ۰۲:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۱/۰۱
    0 0
    امید است که درس عبرتی برای مسیولین دست اندار شهری باشد که اقدامات لازم برای پیشگیری از وقوع حوادث احتمالی را از همین لحظه شروع وبه فراموشی سپرده نشود