۰ نفر
۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۰

شاید قصد یک سفر درون شهری کوتاه مدت و یا یک مسافرت بیرون شهری بلند مدت داشته باشید. برای این کار شما می‌توانید یک خودروی راحت، مدرن و با امنیت بالا اجاره کنید.



معمولا شرکت‌های اجاره خودرو در سرتاسر دنیا خودروهای خود را نه به صورت نقد بله با شرایط خاص از کمپانی‌ها خریداری می‌کنند. البته بعضی شرکت‌ها هم با با کمپانی‌های تولید خودرو فعالیت مشترک داشته و به نوعی شریک محسوب می‌شوند. به این معنی که خودروسازان خودروهای خود را در اختیار این شرکت‌ها قرار می‌دهند و این شرکت‌ها با کرایه آنها و سودی که به دست میآید، هم خودروسازان و هم خود را ذینفع می‌کنند. نوعی دیگر هم وجود دارد که افراد عادی خودروهای خود را در اختیار این شرکت‌ها می‌گذارند و با دریافت مبلغی به عنوان اجاره با شرکت‌های اجاره خودرو شریک می‌شوند.

چرا بهتر است خودرو را اجاره کنیم؟



مردم با این کار هم نیازهای خود را بر طرف می‌کنند و هم می‌توانند از امکانات رفاهی ماشین مورد علاقه‌شان بهره ببرند. با توجه به قیمت‌های خودروها اجاره‌کردن آنها با صرفه‌تر از خرید آن است. از جمله دلایل گوناگون اجاره ماشین، نیاز به خودرو شخصی و سفر کردن خانواده‌ها به صورت دسته جمعی، استفاده سازمانی و گاهی احتیاج به خودروهای لوکس است.

معمولا خودرو اجاره‌ای را در مراسم عروسی می‌بینم؛ جایی که عروس و داماد دوست دارند چون الماس در مراسم‌شان بدرخشند، به همین منظور خودروی لوکس و زیبایی اجاره می‌کنند. ترانسفر فرودگاهی هم از دیگر موارد اجاره خودرو است.

نحوه اجاره خودرو

اجاره خودرو همیشه به دو صورت انجام می‌گیرد:

کوتاه مدت: اجاره خودرو به صورت کوتاه مدت همان اجاره روزانه است که مدت آن یک یا چند روز و گاهی حتی چند ساعت است. اگر مدت زمان اجاره کمتر از 10 ساعت باشد کرایه همان 10 ساعت پرداخت می‌شود.

بلند مدت: اجاره خودرو به صورت بلند مدت هم به اجاره‌ای گفته می‌شود که مدت زمان آن از 28 روز بیشتر و از 360 روز کمتر باشد. این نوع اجاره شامل مزایایی همچون: پوشش بیمه بر حسب نیاز اجاره‌کننده، حق تعویض خودرو در صورت عدم رضایت و یا خرابی خودرو، اجاره تمامی خودروهای موجود در موسسه اجاره خودرو، ارایه خدمات تعمیر و نگهداری در طول مدت اجاره خودرو و ارایه مجوز طرح ترافیک.

شرایط اجاره خودرو

اجاره خودرو دارای شرایط و ضوابطی است. فرد اجاره‌کننده باید مدارکی از جمله کارت ملی، مدارک محل اشتغال، مدارک محل سکونت، دو فقره چک (یکی برای ضمانت به مبلغ خودرو اجاره شده و دیگری برای جرایم. اگر خودرو با راننده اجاره شود نیازی به چک نیست) را ارایه کند و حتما گواهینامه رانندگی داشته باشد.

نحوه شماره‌گذاری

خودروهای اجاره‌ای در هر کشوری متفاوت است اما در بعضی کشورها خودروی اجاره‌ای با پلاک‌ خاصی عرضه می‌شود و مشخص است که این خودرو به صورت اجاره ایست.

انواع وسایل نقلیه

شرکت‌های کرایه خودرو معمولا طیف وسیعی از خودروها از قبیل SUV, کانورتیبل، سدان، لوکس نیز در اختیارمشتریان خود قرار می‌دهند که برای اکثر افراد با هرگونه توانایی مالی مناسب است. این شرکت‌ها معمولا در هتل‌ها و فرودگاه‌ها نمایندگی دارند.

اگر می خواهید اجاره خودرو را تجربه کنید سایت آلما رنت را مشاهده کنید!

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 628785