مدیر گروه بیمه محصولات کشاورزی آذربایجان شرقی با اعلام اینکه با تلاش های انجام یافته، تعرفه بیمه باغ های استان تا 40 درصد کاهش یافته است، گفت: باغداران تا پایان بهمن فرصت دارند محصولات خود را بیمه کنند.

به گزارش خبرآنلاین از تبریز، شهرام نریمانی با اشاره به اینکه بر اساس تصویب صندوق بیمه کشاورزی ضریب خسارت 10 ساله برای تعیین تعرفه بیمه محصولات باغی هر استان در نظرگرفته شده است، گفت: با توجه به اینکه ضریب خسارت استان در مدت یاد شده 68 درصد بوده است، شاهد افزایش تعرفه بیمه باغی برای سال جاری بودیم بدون اینکه تعهد بیمه گر افزایش یابد.

وی با اشاره به مذاکراتی که با مسئولان صندوق بیمه کشاورزی در تهران به منظور کاهش بارمالی بیمه بهره برداران استان داشته و پیشنهادهایی مطرح کرده است، گفت: در نهایت موفق به جلب همراهی مسئولان صندوق با تعمیم سهم 75 درصدی دولت از بیمه محصول راهبردی گندم به محصولات سیب و انگور در استان شده است.

نریمانی اظهارکرد: به این ترتیب تعرفه بیمه این محصولات در آذربایجان شرقی 40 درصد کاهش یافته و در واقع بار مالی 20 میلیارد تومانی از دوش باغداران استان برداشته شده است.

وی با اشاره به اینکه یک هزار و700میلیارد ریال غرامت برای جبران خسارت وارده به بهره برداران در سال زراعی 94-93 از طرف صندوق بیمه محصولات کشاورزی استان به کشاورزان پرداخت شد، گفت: خسارات سال زراعی 95-94 محاسبه شده و با تخصیص سهم دولت پرداخت غرامت شروع می شود.

نریمانی با اعلام اینکه مهلت بیمه محصولات باغی تا پایان دی بود و با رایزنی صوت گرفته تا پایان بهمن افزایش یافته است، گفت: باغداران و به ویژه بهره برداران سیب و انگور استان باید از این فرصت نهایت استفاده را کرده و تا پایان بهمن ماه امسال نسبت به بیمه باغ های خود اقدام کنند.

وی با اعلام اینکه در سال جاری 120 هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان شرقی بیمه شده است، خاطرنشان کرد: در سال زراعی گذشته 180 هزار هکتار از اراضی زراعی و 41 هزار هکتار از باغات استان زیر پوشش بیمه رفته است.

مساحت کل اراضی کشاورزی استان یک میلیون و 222 هزار هکتار است که از این میزان 805 هزار هکتار اراضی زیر کشت دیم و 294 هزار هکتار نیز اراضی زیر کشت آبی است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 628817

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =