تسنیم نوشت: صدر اعظم آلمان انتقاد شدیدی به دستور اخیر ترامپ مبنی بر ممنوعیت صدور روادید برای شهروندان هفت کشور مسلمان وارد کرد.

به گزارش روزنامه "فرانکفورتر آلگماینه"، "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان امروز در حاشیه دیدار با رئیس جمهور اوکراین در برلین انتقاد شدیدی به طرح ممنوعیت سفر اتباع هفت کشور عمدتا مسلمان به آمریکا از طرف ترامپ وارد کرده و گفت: مبارزه قاطعانه و ضروری علیه تروریسم به هیچ عنوان یک سوء ظن عمومی علیه انسان ها با اعتقاد مشخص که در این مورد مسلمانان هستند و افراد با اصل و نسب خاص را توجیه نمی کند. این اقدام با اصول کمک بین المللی به پناهندگان و همکاری های بین المللی منطبق نیست.

مرکل همچنین تاکید کرد که دفتر صدر اعظم آلمان مشترکا با وزارت امور خارجه تلاش می کند شرایط قانونی بخصوص برای آلمانی های با تابعیت دو گانه را بعد از این دستور ترامپ شفاف سازی کند و از منافع آن ها حمایت کند. به گفته وی باید شفافیت و قطعیت قانونی برای افراد مربوطه ایجاد شود. ما درباره این مسئله طبیعتا همچنین با شرکای اروپایی خود گفتگو خواهیم کرد.

دستور اخیر ترامپ درباره ممنوعیت سفر مسلمانان به آمریکا موجبات خشم و نگرانی های بین المللی از جمله در آلمان را ایجاد کرده است.

یک سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان در این باره گفت: ما تلاش می کنیم بفهمیم چه اتفاقی افتاده است. برای این منظور ما نیاز به حمایت از طرف آن هایی داریم که این دستور را اتخاذ کرده اند.

"امید نوری پور"، از سیاستمداران بلند پایه حزب سبز آلمان که معاون گروه پارلمانی آمریکا-آلمان هم هست و این دستور ترامپ شامل وی که یک تبعه ایرانی است هم می شود امروز در گفتگویی با رادیو آلمان تاکید کرد که این دستور اجرایی ترامپ سخت، بی رحمانه و بی معنی بود.

"نیما مواسات" از نمایندگان ایرانی حزب چپ آلمان نیز از دولت درخواست کرد که اقدامات شدیدتری را در مقابل این اقدام ترامپ انجام دهد.

امروز( دوشنبه)، "یورگن هاردت"، هماهنگ کننده دولت آلمان برای همکاری های دو سوی آتلانتیک برای گفتگوهایی در این باره به واشنگتن سفر کرد.

بر اساس اطلاعات وزارت کشور آلمان دستور اخیر ترامپ شامل بیش از 100 هزار شهروند آلمانی با تابعیت دو گانه هم می شود که از بین آن ها 80 هزار نفر تابعیت آلمانی-ایرانی، سی هزار نفر عراقی و 25 هزار نفر هم سوری هستند.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 630675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =