۱۰ تیترداغ دنیای آی‌تی از ارسال نامه اعتراضی به ترامپ تا ساخت باتری‌های گلکسی‌اس۸ توسط ژاپنی‌ها

باهم مروری بر مهم‌ترین اخبار دنیای فناوری اطلاعات در روز شنبه مورخه 16 بهمن 1395 می‌کنیم:

خبرآنلاین:

شماره 1 - عرضه اولیه سهام / IPO اسنپ چت به ارزش 3 میلیارد دلار با موفقیت صورت گرفت. این حرکت، درآمد این شبکه اجتماعی تصویری را تا 400 میلیون دلار افزایش می‌دهد. روزانه 158 میلیون کاربر از اپلیکیشن اسنپ استفاده می‌کنند. از سوی دیگر این کمپانی گزارش 2016 خود را با اعلام ضرر 514 میلیون دلاری منتشر کرد.

شماره 2 - کاهش ارزش 4.5 درصدی سهام آمازون پس از اعلام درآمد 43.7 میلیارد دلاری فصل آخر 2016 که باعث ایجاد یاس و ناامیدی در سهامداران شد.

شماره 3 - نامه رسمی رهبران آی تی آمریکا به ترامپ درباره سیاست‌های مهاجرتی به کاخ سفید ارسال می شود.

شماره 4 - بیش از 200 هزار کاربر، اپلیکیشن تاکسی آنلاین اوبر را در اعتراض به حضور تراویس کالانیک در تیم مشاوران ترامپ پاک کردند اما بعداً مدیر اجرایی اعلام کرد از این تیم خارج می‌شود.

شماره 5 -ایلان ماسک مدیر تسلا موتورز اعلام کرد علی‌رغم اعتراضات مردمی به سیاست‌های مهاجرتی ترامپ، از تیم مشاوران اقتصادی وی خارج نمی‌شود.

شماره 6 - کارمندان توئیتر 1.6 میلیون دلار اعانه برای مبارزه با دستور جدید ترامپ و حمایت از کارگران مهاجر به نفع سازمان مهاجرت ACLU اختصاص دادند.

شماره 7 - پس از انتشار گزارش مالی کمپانی GoPro سهام این کمپانی 10 درصد سقوط کرد.

شماره 8 - ایمون جوباوی (کارآفرین عراقی) مؤسس استارتاپ لندنی OnFido اعلام کرد به دلیل صدور دستور ترامپ قادر به بازدید از دفتر خود در سان فرانسیسکو نیست.

شماره  9 - واتس‌اَپ به‌زودی به کاربران اجازه پاک کردن پیام قبل از دیده شدن توسط کاربر دریافت‌کننده پیام را می‌دهد. مدیران این پیام‌رسان هرچند لشگری 1 میلیاردی دارند اما ویژگی‌ها و قابلیت‌های خوبی را به اپ خود اضافه نکرده و مانند اپلیکیشن عقب‌افتاده شده است.

شماره 10 - قرار است باتری‌های گلکسی اس 8 را کمپانی ژاپنی Murata Manufacturing بسازد و بنابراین تأمین کننده چینی به نام Amperex Technology حذف خواهد شد تا مشکلات احتمالی نوت 7 پیش نیاید.

 

(عکس خبر ایوان اشپیگل کارآفرین و موسس اسنپ چت)

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 632303

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =