مدیر عامل شرکت نشر الکترونیک ایران از توسعه ویترین کتاب در کشور با راه اندازی دستگاه های فروش خودکار کتاب خبر داد که با توسعه آنها در سراسر کشور یک شبکه ملی توزیع خودکار فروش کتاب و محصولات فرهنگی در کشور ایجاد می شود.

محمد علی خطیبی، مدیر عامل شرکت نشر الکترونیک ایران در خصوص راه اندازی دستگاه های فروش خودکار کتاب می‌گوید: نصب این دستگاهها نه به معنای حذف فروشنده کتاب و جایگزینی برای آن بلکه به منظور توسعه فروشگاهها و ویترین کتاب در کشور صورت می گیرد. ضمن اینکه این طرح به رشد اقتصادی در حوزه نشر نیز کمک شایانی می کند.

وی اعتقاد دارد که ایجاد امکان دسترسی شهروندان ایرانی به این دستگاهها گام موثری در ارائه محصولات فرهنگی به مردم است و ما بنا داریم این دستگاهها را به صورت شبکه ای در تهران و در سایر شهرستانها گسترش دهی.

مدیر عامل شرکت الکترونیک ایران با اعلام آمادگی شرکت نشر الکترونیک ایران برای همکاری با ناشران داخلی در زمینه توسعه این شبکه گفت: طرح  نصب این دستگاه های خودکار فروش کتاب را در ابتدا به صورت پایلوت با همکاری انتشارات سوره مهر شروع کردیم و از ریاست سازمان تبلیغات اسلامی گرفته تا زیر مجموعه های این سازمان کمک های خوبی برای پیشبرد طرح صورت گرفت.

وی اظهار داشت: استفاده از این دستگاه ها برای عرضه محصولات فرهنگی تنها در چند کشور نادر دنیا از جمله ایران شروع شده است و ما با همکاری انتشارات سوره مهر تا پایان خرداد ماه شبکه ای مشتمل بر 26 دستگاه خودکار فروش کتاب را در اماکن عمومی و مراکز دانشگاهی سطح شهر تهران نصب خواهیم کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت نشر الکترونیک ایران، خطیبی از ایجاد شبکه ملی توزیع خودکار کتاب در کشور خبر داد و افزود: در فاز پایلوت مراحل توسعه این طرح کاملا طی می شود تا بتوانیم این طرح را در سراسر کشور توسعه دهیم و یک شبکه ملی توزیع خودکار کتاب و محصولات فرهنگی ایجاد کنیم.

مدیر شرکت نشر الکترونیک همچنین تصریح کرد: همانطور که سایر فناوری های تکنولوژی در کشور ما رشد چشمگیری داشت. پیش بینی می کنیم این طرح نیز جایگاه مناسب خود را به زودی در جامعه پیدا می کند، مشروط بر آنکه  رسانه ها و فعالان حوزه نشر با پشتیبانی از این طرح، فرهنگ استفاده از این دستگاهها را در جامعه نهادینه کنند.

به گفته خطیبی، مرکز نشر الکترونیک ایران که این دستگاه را طراحی کرده و با همکاری کشور سازنده آن به سایر متقاضیان در جهان عرضه می کند، نماینده انحصاری این طرح در خاورمیانه است.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 63306

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =