تسنیم نوشت: نخست وزیر رژیم صهیونیستی وعده داده است که در گفتگو با رئیس جمهور آمریکا، سیاست‌های مسئولانه‌ای را ارائه خواهد کرد.

 

به گزارش رویترز، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل امروز یکشنبه در سخنانی گفت: در گفتگو با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا، سیاست‌های مسئولانه‌ای را ارائه خواهم کرد.

این اظهارات در شرایطی است که ترامپ اخیرا در مصاحبه با روزنامه صهیونیستی هیوم گفته است: توسعه شهرک سازی در اراضی اشغالی فلسطین، برای روند صلح خوب نخواهد بود.

نتانیاهو روز دوشنبه به مقصد واشنگتن سفر خواهد کرد و روز چهارشنبه در کاخ سفید با ترامپ دیدار و گفتگو خواهد داشت. این نخستین دیدار ترامپ و نتانیاهو از زمان برگزاری مراسم تحلیف ترامپ به شمار می رود.

به نظر می رسد مناقشه اسرائیل و فلسطین و ایران از مهمترین موضوعات این نشست خواهد بود.

ترامپ در رقابت های انتخاباتی بارها بر حمایت قاطع خود از اسرائیل و اتخاذ موضع سختگیرانه علیه فلسطین خبر داده بود. روابط آمریکا و اسرائیل در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما به خاطر توافق هسته‌ای و مخالفت واشنگتن با شهرک سازی در اراضی اشغالی فلسطین و تصویب قطعنامه ضد شهرک سازی در شورای امنیت، تیره و تار شده است.

ترامپ از انتقال سفارت آمریکا از تل آویو به بیت المقدس خبر داده و سفیری را برای اسرائیل معرفی کرده است که از شهرک سازی در اراضی اشغالی حمایت می کند. نتانیاهو در گفتگو با رادیو اسرائیل، درباره وضعیت شهرک سازی، اظهار داشت: اگر اعتقاد داشته باشیم که در شرایط کنونی هیچ محدودیتی وجود ندارد، اشتباه خواهد بود.

نفتالی بنت وزیر آموزش اسرائیل در آستانه سفر نتانیاهو به واشنگتن به وی هشدار داده است که در گفتگو با ترامپ به هیچ وجه از عبارت "راهکار تشکیل دو دولت" استفاده نکند.

نتانیاهو در پاسخ به این اظهارات گفته است: درک می کنم که هیجان زیادی درباره این نشست با ترامپ وجود دارد. ولی نخستین نگرانی من امنیت اسرائیل و تقویت اتحاد مستحکم ما با آمریکا است. این مساله مستلزم سیاست‌های مسئولانه‌ای است.
49312

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 635602

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =