مهر نوشت: سخنگوی ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد: تاکنون بارها گفته ام که درباره لغو تحریم ها با آمریکا هیچگونه رایزنی به انجام نرسیده است.

به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه (کاخ کرملین) اعلام کرد که مسکو و واشنگتن درباره مسأله لغو تحریم های ضد روسی با یکدیگر مذاکره ای نداشته اند.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در این باره به خبرنگاران گفت: تاکنون بارها گفته ام که درباره لغو تحریم ها با آمریکا هیچگونه رایزنی به انجام نرسیده است.

اظهارات «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه در پاسخ به خبرهای منتشره از سوی رسانه های جمعی درباره سخنان «مایکل فلین» مشاور امنیت ملی کاخ سفید است.

برخی منابع آگاه می گویند که فلین در تاریخ ۲۹ سپتامبر ۲۰۱۶، روزی که «باراک اوباما» رئیس جمهوری سابق آمریکا دستور اخراج ۳۵ دیپلمات روس را صادر و ۲ نهاد اطلاعاتی روسیه را تحریم کرد، حدود ۵ تماس تلفنی با «سرگئی کیسلیاک» سفیر روسیه در آمریکا داشته است.

فلین در ابتدا موضوع مطرح کردن تحریم ها در تماس با مقامات روس را انکار کرد و «مایک پنس» معاون ترامپ نیز در روز ۲۰ ژانویه با حضور در برابر دوربین رسانه ها؛ خبر انکار وی را رسما اعلام کرد.

اما موضوع زمانی بیخ پیدا کرد که «واشنگتن پست» هفته گذشته به نقل از مقامات آمریکایی، احتمال طرح تحریم ها در تماس های تلفنی فلین را یک بار دیگر مطرح کرد و جالب آنکه فلین هم این احتمال را رد نکرد و در عین حال گفت که حافظه ام به طور ۱۰۰ درصد مرا در تائید صحت این موضوع یاری نمی کند!

حالا نه تنها این ماجرا گریبان فلین را گرفته بلکه پای پنس را هم به دایره اتهامات مطرح شده علیه وی باز کرده است. در عین حال، این ضد و نقیض گویی ها، «رینس پریباس» رئیس دفتر ترامپ را به بررسی موضوع واداشته است.

با این حال اگر هم اثبات شود که فلین واقعا پیش از ورود ترامپ به کاخ سفید، درباره رفع تحریم های روسیه با دیپلمات های این کشور رایزنی کرده است، انتظار نمی رود که وی مقام خود را از دست بدهد.

پیشتر، «نیکی هیلی» سفیر آمریکا در سازمان ملل از اقدامات روسیه در شرق اوکراین انتقاد و اعلام کرده بود که تحریم های بین المللی علیه مسکو تا زمانی که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه، اوکراین را به حال خود رها نکرده و نیروهای روسیه را از کریمه الحاق شده به کشور خود خارج نکند، رفع نمی شود.

گفتنی است که دیروز یکشنبه، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرده بود که در آینده ای نزدیک با «رکس تیلرسون» همتای آمریکایی خود دیدار خواهد کرد. این دیدار با توجه به شدت گرفتن درگیری ها در اوکراین انجام می شود.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 635972

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =