ایسنا نوشت: یک سناتور آمریکایی از تلاش برخی اعضای مجلس سنا برای تحریم جدید ایران به بهانه آزمایش‌های موشکی اخیر در این کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سناتور لیندسی گراهام یک عضو ارشد کمیته نیروهای مسلح سنا روز یکشنبه در یک میزگرد در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ،‌ با ادعای این‌که ایران با آزمایشات موشکی بالستیک خود قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل را نقض کرده است، گفت که سناتورهای جمهوری‌خواه قصد دارند تا طرحی را برای وضع تحریم‌های بیشتر علیه ایران در پاسخ به این اقدامات ارائه کنند.

وی گفت که جمهوری‌خواهان به دنبال تعیین اقداماتی هستند که ایران را برای این اقداماتش مسئول بداند.

گراهام که همواره مواضعی تند و خصمانه علیه ایران داشته است،‌ در ادامه اظهارات خود ایران را یک بازیگر بد در منطقه خواند و گفت:‌ به ایران می‌گویم؛ اگر می‌خواهید که رفتاری متفاوت با شما داشته باشیم، پس ساخت موشک را متوقف کنید و به آزمایش آن‌ها و نوشتن شعار مرگ بر اسرائیل روی آن‌ها پایان دهید.

سناتور کریستو فرمورنی نیز در این میزگرد گفت که هیچ چیز مانع از این نمی شود که کنگره تحریم هایی را فراتر از آنچه پس از برای توافق هسته‌ای با ایران لغو شده بود، وضع نکند.

این سناتور دموکرات با بیان این‌که «وی از توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ حمایت کرده است»، تاکید کرد که این مسئله باعث نمی‌شود تا کنگره خارج از توافق هسته‌ای اقدامی علیه ایران انجام ندهد.

به گزارش رویترز، تنش ها میان تهران و واشنگتن در هفته های اخیر از زمان روی کار آمدن دونالد ترامپ در آمریکا افزایش یافته است. وزارت خزانه‌داری آمریکا به تازگی ۱۳ شخص و ۱۲ شرکت را به بهانه ارتباط با برنامه موشکی ایران هدف تحریم قرار دادو مقامات آمریکایی تهدیدات خود علیه تهران را تکرار کرده اند.

این در حالی است که محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در سخنان روز یکشنبه خود در اجلاس مونیخ تاکید کرد که کشورش پاسخ خوبی تهدید و تحریم نمی‌دهد.

واشنگتن در حالی تلاش می‌کند با متهم کردن ایران به نقض قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل بهانه ای برای فشار بر کشورمان بیابد که در قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت هیچ ممنوعیت و محدودیتی برای آزمایش‌های موشکی ایران تعیین نشده و تنها از ایران خواسته است تا از ساخت موشک هایی با قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای پرهیز کند.

محمد جواد ظریف پیش از این در پاسخ به این اتهامات تاکید کرد که موشک‌های ایران قابلیت حمل کلاهک هسته‌ای ندارد و جمهوری اسلامی تنها برای افزایش توان دفاعی خود در برابر تهدیدات توان موشکی‌اش را توسعه می‌دهد که این امر کاملا با قوانین بین‌المللی مطابقت دارد.

52312

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 638305

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =