برترین فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای معرفی شدند

دبیر جشنواره فیلم ۱۰۰ ثانیه‌ای در مراسم پایانی این رویداد هنری، از همه خواست تا کمک کنند مفاهیم اخلاقی در سینما گسترش یابد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مراسم اختتامیه یازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های 100 ثانیه ای شامگاه جمعه ششم اسفند در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار شد و جوایز برگزیدگان اهدا شد.

محمد سلوکی که اجرای آیین اختتامیه یازدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های صد ثانیه‌ای را برعهده داشت، در ابتدای مراسم گفت: «یکی از جذابترین و مهمترین جشنواره های سینمایی کشور؛ جشنواره فیلم 100به شمار می آید، اما مهمترین بخش اختتامیه هر جشنواره ای سوای از حرف زدن و گپ زدن ها می خواهیم بدانیم که برگزیده ها چه کسانی هستند که ما امشب بدون وقت تلف کردن برگزیده ها را اعلام می کنیم.»

در ادامه این مراسم، علی قربانی دبیر جشنواره فیلم 100 در سخنان کوتاهی گفت: «امشب تصمیم دارم در 100 ثانیه بیشتر صحبت نکنم.»

قربانی ادامه داد: «نکته اول اینکه در مراسم اختتامیه جشنوراه 100 سال گذشته از مدیران حوزه هنری آقای نظری و مومنی شریف خواهش کردم که این رویداد سالیانه برگزار شود و امشب خوشحالم که این اتفاق افتاد و اسفند 95 ما این جشنواره را برگزار کردیم.»

دبیر این جشنواره افزود: «اما دومین نکته اینکه از همه می خواهم جشنواره فیلم 100 ثانیه ای را متعلق به حوزه هنری ندانیم این جشنواره متعلق به همه است.»

او ادامه داد: «از همه مسئولان و متولیان فرهنگی هنری می خواهم که کمک کنیم به هنرمندان تا فیلم کوتاه 100 ثانیه ای  بسازند تا رسانه‌ای نو برای ابراز جدید داشته باشیم و مفاهیم اخلاقی را بیشتر بسط دهیم. و نکته دیگر اینکه از 1270 نفری که 1744 اثر در بخش داخلی و 1970 اثر در بخش خارجی ساختند و به این جشنواره کمک کردند تشکر می کنم.»

در ادامه این مراسم اسامی برگزیدگان 8 بخش مسابقه بین‌الملل، مسابقه ملی، بهترین فیلم اقتصاد مقاومتی و فرهنگ کار، مسیر تجربه، دستاوردهای فنی و تکنیکی، جایزه ویژه دبیر، بهترین فیلم از نگاه تماشاگران و جایزه بهترین فیلم جشنواره اعلام شد که به شرح زیر است:

جوایز بخش بین‌الملل

تندیس جشنواره و دیپلم افتخار در بخش فیلم انیمیشن به doosun shin (دو سون شین) برای کارگردانی فیلم fox tale (فاُکستَله) از سریلانکا/ تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی در بخش فیلم مستند بهolgapoliektova- jaumequilescampos(اُلگاپالیکتووآ - جِی­میکایلمه کاموس)  برای کارگردانی فیلم Chripajas  (کرِی پا جاس) از روسیه/ تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی در بخش فیلم داستانی به ahmadvahidomidi (احمد وحید امیدی) برای کارگردانی فیلم fisherman (فیشِرمَن) از افغانستان اهدا شد.

ضمنا لوح تقدیر این بخش به (فلو­رن­دی­ناپَرِدِز) برای کارگردانی انیمیشنimajiation (ایمَجینِیشِن) از اروگوئه، donjetahyseni (دُن­یِ­تا ، هو سِ نی) برای کارگردانی فیلم داستانی cornice (کُرنیز) از آلبانی و hermesmangialardo (هِرمِسمان­جیالاردُ) برای کارگردانی انیمیشنteddy bear (تِدیبِر) از ایتالیا  تعلق گرفت.

جایزه بهترین فیلم اقتصاد مقاومتی و فرهنگ­کار

لوح تقدیر و جایزه نقدی 30 میلیون ريالی به کیوان احمدی برای کارگردانی فیلم مستند «قفل» از اصفهان رسید.

جوایز بخش مسیر تجربه

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی بهترین فیلم پویانمایی به مبلغ 30 میلیون ريال به مهدی خروشی برای کارگردانی فیلم «دست­های کوچک» از اردبیل

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی بهترین فیلم مستند به مبلغ 30 میلیون ريال به محمدفرج­زاده برای کارگردانی فیلم «تیشه روزگار» از کردستان

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی بهترین فیلم داستانی به مبلغ 30 میلیون ريال به اکبر تراب­پور برای کارگردانی فیلم «برای پدرم» از همدان

آثار برگزیده بخش دستاوردهای فنی و تکنیکی

لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ 30 میلیون ريال به اسماعیل عظیمی برای خلاقیت و نوآوری در فیلم داستانی «صف» از قم ، سیدمحمدرضا سجادیان برای فیلمبرداری فیلم داستانی «کانتینر 401»از تهران و محمدحسین فلاح برای جلو­ه­ های بصری در فیلم داستانی «به خانواده برمیگردیم» از تهران

جوایز بخش مسابقه ملی/ برگزیدگان انیمیشن

لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ 50 میلیون ريال به معین منصوری‌فرد برای کارگردانی فیلم جنگ از کرمان و آذر منصوری برای کارگردانی فیلم «معلق از کردستان» اهدا شد.

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی بهترین کارگردانی فیلم پویانمایی به مبلغ 80 میلیون ريال به احسان معصوم برای فیلم «نقش­ زندگی» از قزوین تعلق گرفت.

برگزیدگان مستند

لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ 50 میلیون ريال به جمشید فرجوند فردا برای کارگردانی فیلم «امید سپید» از کردستان و علی کیوان برای کارگردانی فیلم «برکت» از خراسان رضوی اهدا شد.

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی بهترین کارگردانی فیلم مستند به مبلغ 80 میلیون ريال به محمدحسنی برای کارگردانی فیلم «آهن­ نگاره» از تهران اهدا شد.

برگزیدگان داستانی

لوح تقدیر و جایزه نقدی به مبلغ 50 میلیون ريال به علی­ عرفان فرهادی برای کارگردانی فیلم «من­تو­ما2 »از تهران و مجید برهانی برای کارگردانی فیلم «صدای­ من» از کرمان اهدا شد.

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی بهترین کارگردانی فیلم داستانی به مبلغ 80 میلیون ريال به محمدحسین امامی همدانی برای کارگردانی فیلم «حضرت مهندس» از تهران اهدا شد.

 جایزه ویژه دبیر جشنواره

لوح تقدیر و جایزه ویژه دبیر جشنواره به مبلغ 30 میلیون ريال به عطیه­ سادات حجتی برای کارگردانی فیلم داستانی «همزاد» از تهران تعلق گرفت.

بهترین فیلم از نگاه تماشاگران

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی به مبلغ 30 میلیون ريال به علی عرفان فرهادی برای کارگردانی فیلم «من­تو­ما 2»از تهران تعلق گرفت.

جایزه بهترین فیلم جشنواره

تندیس جشنواره، دیپلم افتخار و جایزه نقدی بهترین فیلم جشنواره به مبلغ 120 میلیون ريال به حسین دارابی برای کارگردانی فیلم داستانی «چشم به راه» از تهران اهدا شد.

در حاشیه این مراسم

یکی از نکات جالب این مراسم حضور پررنگ فیلمسازان کوتاه بود که ساعاتی پیش از برگزاری مراسم به تالار حوزه هنری آمده بودند و در لابی تالار  با هم گفت و گو و تبادل نظر  می کردند.

حضور دوتن از اعضاء گروه  آتش نشانان در این مراسم در خور توجه بود که به گفته آنها برای امنیت این مراسم حضور داشتند.

کیوان احمدی فیلمساز اصفهانی یکی از برگزیدگان این جشنواره در سخنانی از مسئولین خواست که زاینده رود را به اصفهان برگرداند.

محسن مومنی شریف،محمد حمزه زاده،علیرضا تابش،احمدرضا درویش،بهروز افخمی، بهرام عظیمی ،سید مهدی طباطبایی نژآد، سیدهادی منبتی، فرید فرخنده کیش،حبیب احمدزاده،منوچهر شاهسواری،مریم نقیبی(مدیر بخش بین الملل حوزه هنری)،محمد علی حسین نژاد،فریدون حسن پور، عبدالحمید قدیریان، مرتضی رزاق کریمی، محمدرضا خردمندان، محمدرضا شفاء، یزدان عشیری، مصطفی مومنی(مدیر طرح و  برنامه حوزه هری)، فاضل نظری (معاون هنری حوزه هنری)، بهنام بهادری، توماس گلیوزو رایزن دوم سفارت فرانسه، صادقی (معاون فرهنگی قوه قضائیه) علیرضا معینی بخش (معاون مالی و اداری حوزه هنری) امیری رایزن فرهنگی افغانستان ، احسان کاوه(مدیر مرکز مطالعات و تولیدات تلویزیونی و انیمیشن موسسه سوره سینمای مهر )،  از جمله حاضران این مراسم بودند.

57244

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 640093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =