ایرنا نوشت: خبرگزاری فرانسه اعلام کرد: «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا قصد دارد تعداد ناوهای هواپیمابر ایالات متحده را به 12 ناو افزایش دهد.

ترامپ روز گذشته در جریان بازدید از ناو هواپیمابر جرالد فورد، گفت: با مقام های نیروی دریایی و صنایع در مورد طرح توسعه و افزایش ناوگان نظامی آمریکا شامل 12 ناو هواپیمابر صحبت کرده ام.

بر اساس این گزارش، نیروی دریایی آمریکا اکنون 10 ناو هواپیمابر دارد و از ماه آتی ناو پیمابر جرالد فورد که برای ساخت آن 12 میلیارد و 900 میلیون دلار هزینه شده است نیز به این آمار افزوده شود.

رئیس جمهوری آمریکا بر روی عرشه ناو هواپیمابر جرالد فورد تاکید کرد: پس از سال ها کاهش هزینه های نظامی که منجر به ضعیف شدن توان دفاعی ما شده است، خواستار افزایش یکی از بزرگترین بودجه های نظامی طول تاریخ شده ام.
در حال حاضر 274 کشتی در خدمت نیروی دریایی آمریکاست و باراک اوباما در دوران ریاست جمهوری خود برای افزایش این تعداد به 310 کشتی هدف گذاری کرده بود.

ترامپ پیشتر نیز اعلام کرده بود که می خواهد تا سال آینده میلادی نیروی دریایی آمریکا 350 کشتی و زیردریایی داشته باشد؛ هرچند مشخص نکرده است که این کشتی ها از چه نوعی خواهد بود.

نیروی دریایی آمریکا در دسامبر سال گذشته میلادی با طرح این موضوع که سلاح نیروهای مخالف این کشور به شکل فزاینده ای افزایش یافته است، درخواست افزایش ناوگان نظامی خود را مطرح کرد و خواستار 355 کشتی شامل 12 ناو هواپیمابر شد.
این در حالی است که بر اساس پیش بینی های قبلی این نیرو 305 کشتی و 11 ناوهواپیمابر نیاز داشت.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 642401

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =