رنجِ منیژه، رنج زن امروز است/ بهاره جهاندوست از تازه‌ترین نمایشش گفت

بهاره جهاندوست نویسنده و کارگردان نمایش «منیژه» که براساس داستان «بیژن و منیژه» روی صحنه می‌رود معتقد است رنج‌هایی که بر دوش منیژه بود، امروز به شکل دیگری بر دوش زنان است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نمایش «منیژه» با موضوع داستان «بیژن و منیژه» از هجدهم تا بیستم اسفند در سالن کنش معاصر روی صحنه می‌رود. بهاره جهاندوست نویسنده و کارگردان نمایش «منیژه» در مورد این اثر گفت: «نمایش «منیژه» کاری از گروه نمایشی چامه و گروه موسیقی مهرنوا است که در قالب نقالی همراه با موسیقی و حرکات نمایشی اجرا می‌شود.»

او افزود: «داستان نمایش «منیژه» همان داستان «بیژن و منیژه» شاهنامه و جنگ بین توران و ایران است. ما در این اثر از تنوع موسیقایی خوبی بهره برده‌ایم و از سبک موسیقی آذری هم استفاده کرده‌ایم. همچنین علیرضا افکاری قطعه پایانی نمایش را ساخته  است که با شعری از محمدسعید میرزایی اجرا می‌شود و قطعه «فروغ زندگی» هم با آهنگسازی سامان احتشامی و شعر بامداد جویباری در این نمایش شنیده خواهد شد.»

کارگردان نمایش «منیژه» که تجربه اجرای نقالی در تلویزیون را هم دارد، ادامه داد: «یکی از ویژگی‌های این نمایش علاوه بر اجرای موسیقی سنتی، استفاده از حرکت است.»

او افزود: «شخصیت منیژه را در این نمایش سه نفر بازی می‌کنند که یکی تفکر، دیگری جسم و بعدی صدای منیژه است. ضمن این که تمامی هنرمندان این گروه، زن هستند.»

بهاره جهاندوست که از 14 سالگی نقالی می‌کرده و هنرجوی مرحوم مرشد ترابی بوده است، اضافه کرد: «این نمایش یک روایت تک‌نفره است که در واقع می‌خواهیم در آن نشان دهیم رنج‌هایی که به دوش منیژه بود، امروز به شکل دیگری بر دوش زنان است.»

دیگر عوامل این نمایش عبارتند از ایده ابوطالب (طراح حرکت)، ویانا پرویزیان (نقال)، نازلی بخشایش (سرپرست گروه موسیقی «مهرنوا»  و نوازنده چنگ و پیانو)، حسنا پارسا (نوازنده کمانچه)، ترگل خلیقی (نوازنده تار)، سحر صفاری (نوازنده سازهای کوبه‌ای)، نیکا افکاری (خواننده)، شهرزاد یوسفی (همخوان)، زهره احمدلو و ستاره صمدی (دستیاران کارگردان)، مهدی خسروی (مسوول روابط عمومی و رسانه)، رامبد رستگار و تینا جهان‌پرست (عکاس)، اسماعیل جعفری (سرپرست گروه فیلمبرداری و تیزر)، هاله قربانی تهرانی (طراح گرافیک) و فرزین نیک فر (طراح لوگو).

نمایش «منیژه» از 18 تا 20 اسفند به مدت سه روز از ساعت 18 در سالن کنش معاصر روی صحنه می‌رود.

57242

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 643244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =