معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری عامل اصلی جنایت در خیابان منصور تهران خبر داد.

به گزارش خبرآنلاین، در ساعت 22 روز سیزدهم بهمن امسال وقوع یک فقره نزاع و درگیری دسته جمعی به کلانتری ۱۵۹ بی‌سیم، اعلام شد که با حضور ماموران در خیابان منصور، خیابان آشتیانی و انجام اقدامات میدانی اولیه مشخص شد فردی به‌نام علی . ن ۴۷ ساله بر اثر اصابت گلوله‌های شلیک شده از اسلحه ساچمه زنی شکاری به قتل رسیده است .

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمد و به دستور بازپرس شعبه هفتم دادسرای جنایی تهران، پرونده برای رسیدگی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت و در همان تحقیقات میدانی اولیه، کارآگاهان موفق به شناسایی عامل جنایت به‌نام سعید . ص متولد ۱۳۶۶ به عنوان یکی از اراذل و اوباش سطح یک منطقه بی سیم شدند که به‌همراه یکی دیگر از اراذل منطقه بی سیم به‌نام عبدالله . ش متولد ۱۳۶۵ با استفاده از اسلحه شکاری از نوع ساچمه زنی و شمشیر، طی یک نزاع و درگیری خونین اقدام به زخمی کردن مقتول و سه نفر دیگر با شلیک گلوله کرده بود که در پی آن مقتول در همان محل فوت کرده و سه نفر دیگر نیز مجروح شده بودند.

با شناسایی عبدالله . ش به عنوان همدست سعید، بلافاصله او نیز به عنوان یکی از متهمان سابق اداره دهم مورد شناسایی قرار گرفت. بررسی سوابق عبدالله نشان داد که او در سال ۱۳۸۸ طی یک و نزاع و درگیر مرتکب جنایت شده که در آن‌زمان توسط اداره دهم دستگیر و روانه زندان شده و تا شش ماه پیش در زندان بوده اما پس از گرفتن رضایت خانواده مقتول و پرداخت دیه از زندان آزاد شده است .

اقدامات پلیسی برای دستگیری هر دو متهم در دستورکار کارآگاهان قرار داشت تا نهایتا مخفیگاه هر دو نفر آنها در فاز دوم اندیشه و شهرستان قم - منطقه توانیر شناسایی شد. با شناسایی مخفیگاه متهمان، هر دو متهم در دو عملیات همزمان در ساعت ۲2 روز یکشنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۵ دستگیر و به اداره دهم پلیس آگاهی منتقل شدند .

متهم اصلی پرونده ( سعید ) در اظهارات اولیه مدعی شد که در زمان درگیری هیچگونه سلاح گرمی همراه نداشته است اما عبدالله صراحتا عنوان داشت که سعید با شلیک گلوله اقدام به کشتن مقتول کرده است و تحقیقات به عمل آمده از شاهدان صحنه درگیری نیز نشان از ارتکاب جنایت توسط سعید داشت .

براساس اعلام مرکز اطلاع‌رسانی پلیس آگاهی پایتخت، سرهنگ کارآگاه حمید مکرم ، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر گفت: تحقیقات از متهمان در مراحل اولیه قرار داشته و هر دو متهم با قرار بازداشت موقت در اختیار اداره دهم قرار دارند .

مکرم در خصوص انگیزه درگیری منجر به جنایت نیز اظهار کرد: برابر تحقیقات صورت گرفته درگیری میان دو گروه و به قصد قدرت نمایی برای یکدیگر آغاز شده که در ادامه متهم اصلی پرونده با شلیک چندین گلوله مرتکب جنایت شده است.

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به مشارکت سعید . ص در یک فقره سرقت مسلحانه طلافروشی نیز گفت: در زمان انجام تحقیقات برای دستگیری متهمان، کارآگاهان اطلاع پیدا کردند که سعید در یک فقره سرقت مسلحانه از طلافروشی در شهرستان لاهیجان نیز مشارکت داشته که در آن پرونده و با تلاش پلیس آگاهی شهرستان لاهیجان ، کلیه متهمان پرونده به استثنای سعید . ص دستگیر شده‌بودند .

 

 

۴۲۴۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 643503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۶:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۲/۱۹
    0 0
    حالا هي كمپين درست كنيد و خلالفكارها رو آزاد كنيد