واریزهای غیرمتعارف برای اعضای شورای شهر کرج در ایام پایانی سال

اتفاقات پشت‌پرده و تصمیم‌گیری‌های لحظه‌ای و جانبدارانه در روزهای پایانی سال 95 در شورای اسلامی شهر کرج در حالی اتفاق می افتد که تنها دو ماه تا انتخابات دوره پنجم شورای اسلامی شهر مانده است.

خبر آنلاین البرز، اسماعیل حیدرپور: انتشار لیستی از دریافت های غیر قانونی و خارج از ضابطه اعضا با نام ها و عناوینی که در هیچ بخشی از آیین‌نامه نحوه پرداخت حق‌جلسه و مزایا به اعضای شوراهای اسلامی نیامده و البته که هرگونه پرداخت خارج از این مفاد دارای پیگرد قانونی است و تصمیم گیران آن باید در این خصوص پاسخگو باشند.

این لیست با عنوان " لیست پرداخت کارانه جلسات رسیدگی به بودجه 96 و متمم بودجه 95 " از سوی دبیراول ورییس کمسیون تلفیق به محمود دادگو ، رییس شورای اسلامی شهر کرج پیشنهاد شده و با دستور مستقیم به مسئولان مالی شورا، اجازه پرداخت را صادر می کند.

این در حالی است که پس از برملا شدن فیش حقوق های نجومی 950 مدیر دولتی در سالی که گذشت واکنش های بسیاری از سوی مردم به همراه داشت تا آنجا که دولت اجباراً بسیاری از این مدیران دولتی شناخته شده را برکنار کرد؛ حال واریز خارج از قاعده مبالغی که جمع آن عدد 176 میلیون تومان است چه واکنش هایی را در آینده در پی خواهد داشت؟

بر اساس ماده 4 آیین نامه نحوه پرداخت حق جلسه و مزایا به اعضای شوراهای اسلامی؛ حق جلسه اعضای هریک از شوراها برای هر ساعت حضور در جلسه براساس جدول زیر تعیین و پرداخت می شود: حق جلسه اعضای هریک از شوراها برای هرساعت جلسه ارقام سال جاری حسب هر ساعت به ریال اعضای شورای عالی استان ها 840000 اعضای شورای اسلامی استان 630000 اعضای شورای اسلامی شهرستان 490000 اعضای شورای اسلامی شهر 490000 اعضای شورای اسلامی بخش 490000 اعضای شورای اسلامی روستا (عشایر) 350000

همچنین در تبصره 2 ماده 5 این آیین نامه نیز آمده است: پرداخت حق حضور با توجه به میزان حضور اعضاء در جلسات با تأیید رییس شورا و در جلسات کمیسیونها با تأیید رییس کمیسیون مربوط امکان پذیر است.

اما با این وجود محاسبه چنین ارقامی با مدت زمان برگزاری جلسات کمیسیون تلفیق بودجه شهرداری کرج قابل تامل بوده و در ارقام تایید شده از سوی رییس کمیسیون تلفیق، دبیر شورای شهر و تایید ریاست شورای شهر شبهه بسیاری وجود دارد چرا که بر اساس قانون سقف ساعات حضور در جلسات 60 ساعت تمام بوده است.

در این بین دریافت این پول از سوی برخی و مقاومت برخی دیگر برای گرفتن ان موضوع جالبی است که باید به ان پرداخت. در لیستی که در اختیار خبرگزاری خبر آنلاین قرار گرفته است، امیر حسام عباسی در محل امضای خود نوشته است : بنده به ریاست شورا بابت تقسیم این مبلغ بدون مصوبه شورا اعتراض کامل دارم و هر گونه پرداخت مازاد طی این لیست خلاف قانون است و دریافت نخواهم کرد .

عباسی در اظهار نظری در این باره به خبرآنلاین گفت: این تصمیم توسط هیات رییسه شورا گرفته شده است و بر اساس قانون حق الجلسه هر ساعت عضو شورای شهر، یک شصتم حقوق شهردار محاسبه می گردد و حداکثر ساعاتی که برای عضو شورای شهر محاسبه می شود 60 ساعت است که با برخی از اعداد این لیست همخوانی ندارد.

وی ادامه داد: این سنت غلطی است که در شورا باب شده که بابت حضور در کمیسیون تلفیق هر ساله مبلغی تعیین و با اعمال فشار و با مذاکره با شهردار پرداخت می شود. این رقم قبلا تحت عنوان پاداش پرداخت می شد که با دور زدن قانون ازسوی رییس کمیسیون تلفیق، دیر و رییس شورا کارانه تعیین شد.

عضو شورای شهر کرج با تاکید بر اینکه اینگونه پرداخت ها از سوی شهرداری و شورای شهر با شعار اقتصاد مقاومتی و تاکیدات مقام معظم رهبری در رعایت حدود در تضاد است افزود : ما بر اساس قانون حق و حقوق خود را دریافت کرده ایم اما محاسبه حق الجلسه با رقم 1317366 ریال بابت هر ساعت کمی آنچه در قانون آمده فاصله دارد.

عباسی تصریح کرد : من بارها تذکر دادم که برای پرداخت این مبالغ باید مصوبه شورای وجود داشته باشد و ممکن است فرمانداری به این لیست اعتراض کنند که گفتند به شما ارتباطی ندارد و من نتوانستم جلوی اینکار را بگیرم .

وی با تاکید بر اینکه ریاست شورا نباید اجازه پرداخت این اعداد را می داد اظهار داشت : من عضو کمیسیون تلفیق نبودم و با وجود اینکه عددی برای من در نظر گرفته شده بود آن را دریافت نکردم چرا که قانون حداقل ها و حداکثر ها تعیین شده و هیچ توجیهی برای این دستور خلاف قانون آقای دادگو وجود ندارد.

حال با اینگونه اظهار نظر ها و شرایط اقتصادی حاکم بر شهر و جامعه آیا می توان گفت که نمایندگان مردم در پارلمان شهری توانسته اند از جایگاه مقدسی که در اختیار دارند به شکل شایسته استفاده کنند؟

با این اقدامات مردم نابرابری‌های اجتماعی را در زندگی روزمره خود هر روز حس می‌کنند و ناامیدی بیشتری از گذشته در استانه سال نو برای مردم ایجاد خواهد شد چراکه مردم این نابرابری‌ها را قبل از این ماجرا با اختلاس‌هایی که در گذشته رخ داد به‌شدت در زندگی روزمره خود لمس کرده‌اند و می‌کنند مقایسه خواهند کرد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 646426

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۲۱:۰۷ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۴
    40 1
    اینا همونایی نبودن که می گفتن سفر رئیس جمهور خیلی پر خرج بوده؟؟؟؟؟؟؟
  • بی نام A1 ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۵
    30 0
    پخش نظرات حکم دین وامانتی را دارد که شاید بیداری برخی از مسئولین را سبب گردد