معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امورخارجه با بیان اینکه زمان‌بر بودن دریافت ویزای ایران، مهم‌ترین عامل استقبال نکردن گردشگران خارجی بود گفت:هم‌اکنون گردشگران 180 کشور می‌توانند در فرودگاه‌های بین‌المللی کشورمان در چند دقیقه ویزا دریافت کنند.

به گزارش خبرآنلاین  به نقل از ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر،حسن قشقاوی روز پنجشنبه افزود: سیاست لغو روادید دوجانبه نیز با برخی کشورها صورت گرفته تا بتوان به اهداف مدنظر که جذب 20 میلیون گردشگر خارجی در افق 1404 در حوزه گردشگری دست یابیم.

وی اظهار داشت: معرفی جاذبه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری ایران در دستور کار تمام سفیران قرار دارد.

معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امورخارجه با اشاره به اینکه در سایت‌های سفارت‌خانه‌ها، جاذبه‌های گردشگری معرفی شده است، اظهار کرد: سفیران در مراسم‌های مختلفی که حضور دارند جایگاه ایران در صنعت گردشگری را برای همگان معرفی می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات حاکمیتی و دولتی برای افزایش حضور گردشگران خارجی انجام شده است، ادامه داد: بر اساس نظراتی که از سوی نمایندگی وزارت امور خارجه در استان‌ها دریافت می‌شود کمبودهایی در حوزه امکانات در استان‌ها وجود دارد.

قشقاوی با اشاره به نقش دیپلماسی در حوزه گردشگری، خاطرنشان کرد: می‌توان از ظرفیت رایزن‌های فرهنگی در خارج از کشور که از لحاظ تشکیلاتی نیز وابسته به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند بهره مناسب برد.

این مقام وزارت امور خارجه با تاکید لزوم توسعه زیرساخت های داخلی برای جذب گردشگر خارجی افزود: سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری تاکنون اقدامات خوبی در این راستا انجام داده و توفیقات مناسبی حاصل شده اما باید شرایط برای استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی فراهم شود.

قشقاوی با بیان اینکه باید مجوزهایی برای بخش خصوصی جهت انجام امور تشریفاتی همایش‌ها، حمل و نقل و اسکان گردشگران صادر شود، عنوان کرد: «با چنین اقدامی می‌توان به اهداف افق 1404 در حوزه گردشگری که مبتنی بر جذب 20 میلیون گردشگر خارجی است، دست پیدا کنیم.

4949

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 648577

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام DE ۱۸:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۳
    10 0
    یه فکری هم برای پول خارجی ها بکنید. وضعیت تبدیل ارز. کار نکردن کارتهایی بین المللی واقعا آزار دهنده است