باشگاه خبرنگاران نوشت: رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: از امروز استعلام از مراجع چهارگانه برای احراز صلاحیت کاندیداها انتخابات شوراها آغاز می‌شود و این مراجع 10 روز فرصت ارائه استعلام دارند.

على اصغر احمدى رييس ستاد انتخابات كشور در نشست خبری که در ستاد انتخابات کشور برگزار شد، گفت: بر اساس زمان بندی تشکیل هیأت های اجرایی ثبت‌نام از داوطلبان انتخابات شورای شهر و روستا از 30 اسفند آغاز شد و تا پایان مهلت مقرر در روز ششم فروردین نام‌نویسی از داوطلبان پایان یافت.

وی با بیان اینکه 287 هزار و 425 نفر مجموعا در انتخابات شوراى شهر و روستا ثبت نام كردند، اظهارداشت: 54 هزار و 888 نفر براى شوراى شهر و 232 هزار و 537 نفر براى شوراى روستا ثبت نام كردند.

احمدی اضافه کرد: نسبت به سال 92، ثبت نام داوطلبان شورای شهر و روستا از رشد 14 درصدی برخوردار بود که خوشبختانه با وجود موانعی از جمله تعطیلات سال جدید، شرایط جوی و ارائه گواهی عدم سوءپیشینه مشکلی در روند ثبت نام پیش نیامد.

رئیس ستاد انتخابات کشور متذکر شد: براساس آمار اعلام شده 54 هزار و 888 نفر در شورای اسلامی شهر و 232 هزار و 537 نفر هم برای شوراهای روستا ثبت نام کردند که از این تعداد 17 هزار و 885 نفر زن و 269 هزار و 540 نفر مرد هستند.

رئیس ستاد انتخابات کشور اضافه کرد: در شهر تهران 3 هزار نفر ثبت نام کردند که از این میان 523نفر زن و 2 هزار و 477 نفر هم مرد هستند.

احمدی خاطرنشان کرد: از امروز روند مربوط به استعلام از مراجع چهارگانه انجام می‌شود و این مراجع به مدت 10 روز فرصت پاسخ گویی به استعلام‌ها دارند، بر این اساس هیأت های اجرایی در صورت لزوم اقدام به اخذ استعلام می‌کنند و الزامی به استعلام وجود ندارد.

وی با اشاره به شرایط سنی ثبت نام کنندگان در پنجمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا تاکید کرد: 51 هزار و 992 نفر بالای سن 75 سال هستند و میانگین سنی 30 تا 35 سال هم بیشترین میزان ثبت نام گزارش شده است.

رئیس ستاد انتخابات اضافه کرد: جوان ترین داوطلب که در این دوره از انتخابات ثبت نام کرده 25 سال داشته و مسن‌ترین فرد ثبت نام کننده هم 101 سال سن داشت که با همسرش اقدام به ثبت نام کرد.

احمدی یادآورشد: از 17 تا 23 فروردین ماه جاری هیأت‌های اجرایی بررسی صلاحیت داوطلبان را انجام می‌دهند و 24 فروردین مجموعه تصمیمات به هیأت‌های نظارت گزارش می‌شود. همچنین اول اردیبهشت ماه نتایج رد و یا تایید صلاحیت‌ها به فرمانداری و بخشداری‌ها ابلاغ و دوم اردیبهشت ماه نیز این نتیجه به داوطلبان اعلام می‌شود.

وی تصریح کرد: در 1144 شهر و 40 هزار روستا انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا برگزار می‌شود که 2 هزار و 725 نفر از اعضای اصلی انتخابات هستند و اعضای اصلی شورای روستا هم 123 هزار نفر خواهد بود.

ثبت‌نام ۱۰ هزار و ۴۶ نفر برای انتخابات شوراها در استان تهران

همچنین ایسنا به نقل از  رئیس ستاد انتخابات استان تهران نوشت: ۱۰ هزار و ۴۱۶ نفر در استان تهران برای انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا ثبت‌نام کرده‌اند.

شهاب‌الدین چاوشی افزود: از این تعداد ۶۰۷۵ نفر برای شوراهای شهر و ۴۳۴۱ نفر برای شوراهای روستا ثبت‌نام کرده‌اند. همچنین ۹۰۷۹ داوطلب مرد و ۱۳۳۷ داوطلب زن ثبت‌نام کرده‌اند.

رئیس ستاد انتخابات استان تهران در پایان گفت: برای شهر تهران، ری و تجریش در مجموع ۳۰۰۰ نفر ثبت‌نام کرده‌اند که شامل ۲۴۷۷ نفر داوطلب مرد و ۵۲۳ داوطلب زن می‌شود.

29214

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 649322

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =