۰ نفر
۹ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۷
تیمی جوان که شکست‌ناپذیر شده است

بازیکنان تیم‌ملی در دو بازی اخیر مقابل قطر و چین عملکرد خوبی داشتند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ تیم ملی ایران توانست دو بازی خود در مرحله انتخابی جام جهانی را با پیروزی پشت سر بگذارد تا اولین شانس صعود به جام جهانی در آسیا باشد. شاگردان کی روش در دوحه توانستند میزبان جام جهانی 2022 را شکست دهند و چهار روز پس از آن در تهران شاگردان مارچلو لیپی را به زانو در بیاروند. ایران با این دو پیروزی 17 امتیازی شد و با تیم دوم (کره جنوبی) چهار امتیاز فاصله دارد. نکته قابل توجه تیم کی روش، شکست ناپذیری است.

یوزپلنگ های ایرانی در هفت بازی گذشته خود علاوه بر اینکه شکستی نخورده اد، گلی هم دریافت نکردند تا یک رکورد خارق العاده از خودشان ثبت کرده باشند. علیرضا بیرانوند که در چند بازی اخیر در پرسپولیس بارها دروازه اش را باز شده دیده بود، در دو بازی اخیر تیم ملی به روند کلین شیت هایش ادامه داد تا بهترین دروازه بان تاریخ فوتبال ایران از این حیث شود. او در یازده بازی برای تیم ملی به میدان رفته و توانسته ده کلین شیت به نام خود ثبت کند. در خط دفاعی هم عملکرد پژمان منتظری و پورعلی گنجی آنقدر بی نقص بود که کی روش سیدجلال حسینی را روی نیمکت نشاند.

حسینی یکی از مهره های کلیدی تیم ملی و پرسپولیس بود اما عملکرد خوب پورعلی گنجی باعث شد تا کی روش مرد اول خط دفاعی پرسپولیس را نیمکت نشین کند. همچنین بازی درخشان میلاد محمدی در ترک گروژنی روسیه او را به یک دفاع چپ فیکس تبدیل کرده که هم از لحاظ سرعت و تکنیک فردی عملکرد بی نقصی داشت. او با فرارهای سریع خود مهاجم های ایران را تغذیه می کرد و همچنین در نبردهای یک به یک هم در بازی برابر چین و قطر فوق العاده نشان داد.

در خط میانی عزت اللهی و امید ابراهیمی هم مثل بازی های گذشته عملکرد قابل قبولی داشتند. سعید عزت اللهی همواره سعی کرد توپ های اول و سرگردان میانه زمین را از آن خود کند. او در چند مرحله بازی فانتزی از خود به نمایش گذاشت که با واکنش کارلوس کی‌روش رو برو شد. علیرضا جهانبخش یکی دیگر ستاره های بازی روز گذشته بود. او که در فوتبال هلند به سر می برد نشان داده هر بازی بهتر می شود و روند رو به رشد خود را حفظ کرده است. جهانبخش با نفوذهای خود بارها هم برای خود و هم برای مهاجمان ایران موقعیت خلق کرد و روی یکی از همین نفوذ های او، طارمی توانست دروازه چین را باز کند. 

در خط حمله مهدی طارمی مثل بازی با قطر فوق العاده ظاهر شد و نفر اول شاگردان کی روش برای پرسینگ بود. دوندگی بالای طارمی باعث شد تا او بارها در موقعیت گلزنی قرار بگیرد اما تنها یکبار توانست دروازه چین را باز کند. برخلاف بازی های گذشته طارمی در بازی برابر چین و قطر تا دقیقه 90 در میدان حضور داشت و این نشان از عملکرد خوب و رضایت کی روش از اوست.

 

256 43

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 649796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 6
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام GB ۱۲:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
    8 1
    اگر باز سوریه در لجن زار نبود الان جام جهانی را داشتیم و همه اینها از برنامه بلند مدت کیروش شروع شد از زمانی که در اسیا اول و سر گروه شدیم تا با استرالیا در یک گروه نباشیم
  • بی نام RO ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
    4 0
    درود بر تیم ملی و کیروش
  • بی نام NL ۱۴:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
    10 3
    ماشاءالله به بچه ها . چشم مایلی کهن و اسدی و عابدینی و ذلفقار نسب و بخصوص قلعه نویی و درخشان کور .
  • بی نام NL ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
    7 7
    تیم ملی اگر گلی نخورده است به خاطر لیاقت های بیرانوند نیست چه بسا اگر به جای او حقیقی مرغ گیر یا سوشا آقای گل نیز در دروازه ایران حضور داشتند , تیم ملی باز گلی نمی خورد . سیستم و سازماندهی عالی دفاع تیمی ایران اجازه فرصت گلزنی به هیچ تیمی را نمی دهد لااقل در آسیا .
  • بی نام NL ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
    10 4
    طارمی اینهمه که به فکر دایوو و شیرجه زدن می باشد به فکر گلزنی و عبور از یار مقابل باشد , در بازی دیروز لااقل بیش از دو گل می زد .
  • بی نام RO ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۱/۰۹
    7 1
    لطفا و خواهشن از تعریف و تمجید بیش از حد خودداری کنید. تعریف و تمجید باید در حد ظرفیت باشد وگرنه منجر به غرور کاذب می شود