۰ نفر
۱۷ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲
افضل وثوقی درگذشت

مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر دکتر افضل وثوقی از اساتید برجسته دانشگاهی کشور در عرصه زبان و ادبیات فرانسه، در مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، دکتر افضل وثوقی، استاد دانشگاه فردوسی مشهد، پس از سال‌ها تلاش خستگی ناپذیر و بی‌وفقه در راه تعلیم و تربیت نسل‌ جوان، دارفانی را وداع گفت.

این استاد دانشگاه در سال ۱۳۱۴ در شهرستان سقز کردستان زاده شد و تحصیلات کارشناسی خود را در رشته زبان فرانسه در دانشگاه تبریز گذراند و تحصیلات عالیه را تا دکتری در دانشگاه هفت پاریس (ژوسیو) ادامه داد. تدریس زبان‌های فرانسه و انگلیسی در دبیرستان‌ها و دانشگاه‌های خراسان و عضویت در گروه برنامه‌ریزی دروس علوم انسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی، از جمله فعالیت‌های علمی او به ‌شمار می‌رود.

وثوقی در عمر پربار خود بیش از ده‌ها کتاب و مقاله نوشت و ترجمه کرد که در این میان می‌توان به ترجمه کتاب‌های «مسافر بی توشه»، «تئاتر واضطراب بشر»، «شب دوازدهم»، «تاریخ ادبیات فرانسه» و تالیف آثاری چون «خواندن و ترجمه متون اسلامی» و «خواندن و ترجمه متون مطبوعاتی» اشاره کرد.

مراسم تشییع پیکر این استاد فرهیخته بازنشسته دانشگاه فردوسی مشهد، صبح امروز پنجشنبه 17 فروردین‌ از دانشگاه فردوسی مشهد تا حرم امام رضا (ع) برگزار شد.

57243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 651917

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهدی A1 ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۷
    18 0
    خدا بیامرزدش من که ندیدمش اما اینجور ادما سرمایه های یک کشورند
  • بی نام HU ۱۴:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۱/۱۷
    6 0
    استاد ما بود، خدا رحمتشون کنه، خیلی دلم سوخت.