۰ نفر
۱۱ خرداد ۱۳۸۹ - ۰۹:۵۴

سروده های علی مودب در قالب سپید با مضامین عاشقانه، اجتماعی و فردی با عنوان «مرده های حرفه ای» به چاپ دوم رسید.

به گزارش خبرآنلاین، چاپ دوم مجموعه شعر «مرده‌های حرفه‌ای» سروده علی محمد مودب و در قالب سپید به تازگی توسط انتشارات هزاره ققنوس منتشر و راهی بازار نشر شد. این مجموعه شامل 83 قطعه شعر است که طی سال‌های 1383 و 1384 سروده شده‌اند. مضمون عشق البته هم از نوع اجتماعی و هم فردی موضوع بیشتر سروده‌های این کتاب را تشکیل می‌دهند که به شیوه‌های گوناگونی بیان شده‌اند.

مودب در ابتدای مقدمه این کتاب آورده است: «همیشه معتقد بوده‌ام؛ هر انسانی که پیش از من به دنیا آمده، ظلمی بوده است به من! زیرا بسیاری چیزها هست که همیشه دوست داشته‌ام؛ من نخستین کس می‌بودم که پیدایشان می‌کردم؛ از پیدا کردنشان ذوق می‌کردم و آن‌گاه آن‌ها را به دیگران نشان می‌دادم و شعف را در چهره‌هایشان تماشا می‌کردم؛ اما آدم‌هایی که پیش از من آمده‌اند؛ این امکان‌ها را یکی یکی دزدیده‌اند و کارم را سخت کرده‌اند».

وی در بخش دیگر از این مقدمه از نزار قبانی به عنوان فردی که همیشه جزو نخستین‌های این فهرست بوده یاد کرده و ادامه داده است: «برخی از آن‌چه را که در نظر داشتم، بنویسم برای مقدمه این دفتر، قبانی با همین عنوان مقدمه، برای «صد نامه عاشقانه‌‌اش نوشته است.»

سیداکبر میرجعفری، شاعر و پژوهشگر در نشست یکصد و شصت و هفتم کانون ادبیات که پیرامون مجموعه شعر «مرده های حرفه ای» در محل کانون ادبیات ایران برگزار شد با اشاره به اینکه نگاه او از زاویه دید یک منتقد نیست بلکه نگاه یک خواننده است درباره این اثر می گوید: موضوع عشق بیشتر از سایر مضامین در شعر مؤدب خود را نشان می دهد. حال فرقی نمی کند از موضوع اجتماعی یا لبنان و فلسطین حرف بزند بلکه آن چیزی که مهم است و در شعر پیداست عشق است. موضوع ذهنی شاعر که به عنوان یک دغدغه خود را در شعر نشان می دهد مضمون عشق است.

همچنین سید ضیاء قاسمی، شاعر و پژوهشگر اهل افغانستان نیز درباره این اثر می گوید: شعر مؤدب، متنی است که خشم و شادی و یأس و امید و صور عاطفی یک موجود زنده را باز می نماید و از ویژگی هایش این است که متن نسبت به محیط و زمان و مکان و اطراف خود حساس است. بسیاری از عناصر زیستی زندگی مطابق با زمان و مکان شاعر را می توان بدون دخالت او در شعر یافت.

این مجموعه شعر برگزیده «کتاب سال حوزه هنری»، «کتاب سال دفتر شعر جوان» و «جشنواره دوسالانه بانوی فرهنگ»(شعر درباره زنان) بوده است.

علی محمد مودب متولد 1355 در تربت جام و فارغ‌التحصیل کارشناسی‌ارشد در رشته «الهیات» از دانشگاه امام صادق ‌است. از جمله آثار او می‌توان مجموعه شعرهای «عاشقانه‌های پسر نوح»، «همین قدر می‌فهمیدم از جنگ»، «دروغ های» و «مجموعه الف‌های غلط» را نام برد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 65255

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام IR ۰۶:۴۶ - ۱۳۸۹/۱۲/۰۵
    0 0
    عالی بود