ایسنا نوشت: شورشیان موسوم به ارتش آزاد اخیرا عملیاتی را در حومه شمالی حلب آغاز کرده‌اند که گفته می‌شود هدف از آن ایجاد مسیری به سمت مناطق تحت تصرف آنها در ادلب و محاصره مجدد حلب است.

به گزارش شبکه خبری المنار لبنان، برخی سایت‌های کرد زبان به نقل از نوری ابوحجی، یکی از مسئولان نیروهای سوریه دموکراتیک اعلام کرد، هدف "ارتش آزاد" که مورد حمایت ترکیه است در حمله به روستاهای ام حوش، حربل، شیخ عیسی و هین دقنه واقع در حومه شمالی حلب باز  کردن مسیری به سمت مناطق تحت کنترل هم قطارانشان در استان ادلب و سپس جدا کردن شهرهای نبل و الزهراء از حلب و محاصره مجدد این شهر است.

ابوحجی تاکید کرد: نیروهای سوریه دموکراتیک هرگز به ارتش آزاد اجازه نخواهند داد در مناطق تحت تصرفشان حتی یک متر پیشروی کنند.
مناطق تحت کنترل شورشیان(سبز) و تلاش برای مرتبط کردن آنها با هم

از سوی دیگر یگان‌هایی از نیروهای سوریه دموکراتیک که غالبا کرد هستند حملات داعش به منطقه‌ای واقع در حد فاصل دو روستای العباد و الصفصافه در شرق شهر الطبقه در حومه غربی رقه را دفع کرده و ده‌ها تن از داعشی‌ها را در این عملیات از پای درآوردند.

این نیروها در بیانیه‌ای اعلام کردند، از اواخر مارس گذشته دست‌کم 16 داعشی که قصد شکستن محاصره شهر الطبقه و منطقه سد فرات را داشتند در درگیری‌ها با این نیروها به هلاکت رسیده‌اند.

این درگیری‌ها پس از آن شکل گرفت که تروریست‌ها یک اردوگاه پناهجویان واقع در اطراف روستای الصفصافه را با خمپاره هدف قرار دادند و طی آن 24 غیرنظامی زخمی شدند که حال چهار تن از آنها وخیم است.

شهر الطبقه در جریان مرحله سوم عملیات "خشم فرات" مورد حمایت ائتلاف ضد داعش برای آزادسازی رقه شاهد درگیری‌های پراکنده‌ای میان نیروهای سوریه دموکراتیک و داعشی‌ها همزمان با پیشروی نیروهای کرد در محورها شرقی، غربی و جنوبی این شهر است.

نیروهای سوریه دموکراتیک ائتلافی متشکل از نیروهای کرد، عرب، ارمنی، ترکمن و سریانی است که یگان‌های مدافع خلق کرد (YPG) گروه اصلی تشکیل دهنده آن است.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 652884

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =