ایرنا نوشت: «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل اعلام کرد تیم رئیس جمهوری این کشور، در حال بررسی وضع تحریم های جدید و شدیدتر علیه ایران و روسیه به دلیل حمایت از «بشار اسد» است و در این خصوص هیچ گزینه ای از روی میز حذف نشده است.

به گزارش شبکه خبری «سی ان ان»، هیلی در گفت و گوی امروز خود با این شبکه، با اشاره به حمایت ایران و روسیه از دولت قانونی «بشار اسد» رئیس جمهوری این کشور در جنگ شش ساله سوریه، تاکید کرد: اکنون ترامپ و تیم وی در حال بررسی امکان تحریم ایران و روسیه به خاطر حمایت از سوریه هستند.

وی افزود: در خصوص وضع تحریم های سخت تر علیه ایران و روسیه هیچ گزینه ای از روی میز حذف نشده است. تا زمانی که اسد در قدرت باشد، هیچ راه حلی سیاسی ای در خصوص سوریه در کار نخواهد بود و حذف اسد از قدرت یک اولویت است.
هیلی همچنین تاکید کرد: « ما خواستار خروج ایران و روسیه از سوریه هستیم. من فکر می کنم شما شاهد یک راهبری قدرتمندانه (از سوی آمریکا) خواهید بود و همچنان خواهید دید که هر وقت برای ایالات متحده راهبری ضروری باشد، اقدام خواهد کرد.»

 روز سه شنبه 4 آوریل (15 فرودین ماه)، منابع وابسته به گروههای مسلح ضدسوری از وقوع حمله شیمیایی به شهر «خان شیخون» واقع در جنوب استان «ادلب» در سوریه خبر دادند و بدون ارائه دلیل و مدرکی، سوریه را متهم به پرتاب بمب شیمیایی کردند. آمریکا نیز برای «تنبیه» بشار اسد و «تلافی» حمله شیمیایی پنجشنبه شب گذشته، با دهها فروند موشک «کروز» یک پایگاه هوایی در سوریه را هدف قرار داد.

اکنون موضع مسکو و واشنگتن در خصوص حمله شیمیایی اخیر در سوریه و کشتار غیرنظامیان با یکدیگر در تناقض است و این امر به تنش های اخیر میان آمریکا و روسیه دامن زده است.

«رکس تیلرسون» وزیر امور خارجه آمریکا امروز در برنامه «دیس ویک» شبکه تلویزیونی ‌«ای بی سی» مدعی شد که روسیه از اجرای توافقنامه سال 2013 برای ایمن سازی و نابود کردن تسلیحات شیمیایی در سوریه، خودداری کرده است و تاکید کرد «قصور واقعی» در این حمله شیمیایی از جانب مسکو بوده است. آمریکا که با قطعیت و بدون ارائه مدارک معتبر و قابل قبول، دولت سوریه را عامل این حمله می داند، در حالی از تنبیه وی به خاطر کشتار «وحشیانه» شهروندان خود حرف می زند که بنا به آمار و ارقام رسمی، آمریکا و شرکای غربی اش از جمله فرانسه و انگلیس و آلمان که از تولیدکنندگان تسلیحات شیمیایی و میکروبی در دنیا هستند از حامیان مالی و تسلیحاتی اصلی گروه های تروریستی در خاورمیانه به خصوص «داعش» در سوریه به شمار می روند.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 653165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =