انتخاب نوشت: جریان انحرافی بازی جدیدی را شروع کرده که در آن ضمن بیان اتهامی بی‌پایه و اساس قصد دارد احمدی‌نژاد را برای ثبت‌نام انتخابات ریاست جمهور روانه وزارت کشور کند.

عبدالرضا داوری يكي از اعضاي رسانه‌اي نزديك به تيم احمدي نژاد، با انتشار توئيتي مدعي بازداشت احتمالی بقایی شد و نوشت: «بقايي به ده نفر وكالت داده است كه به جاي او براي ثبت نام به وزارت كشور بروند.». وی در ادامه نيز متن نامه بقایی به وزارت کشور را به شرح زير منتشر كرد: «وفق ماده 55 قانون انتخابات ریاست جمهوری بدینوسیله جناب آقایان دکتر محمود احمدی نژاد و مهندس اسفندیار رحیم مشایی به عنوان نمایندگان تام الاختیار اینجانب جهت ثبت نام در انتخابات دوره دوازدهم ریاست جمهوری معرفی می‌شوند لطفا همکاری لازم را مبذول نمایید.» اما به نظر مي‌رسد اين شكل ظاهري ماجراست تا محمود احمدي‌نژاد را روانه وزارت كشور كنند.

اهدافي كه تیم احمدی نژاد با طرح این مباحث، دنبال آنند، به شرح زیر است:

1- ايجاد فضاي تند و مظلوم نمايي براي بقايي و تيم احمدي نژاد  2 - تبلیغات برای احمدي نژاد حین فرستادن او به ستاد انتخاباتي كشور 3 - ثبت نام احمدي‌نژاد براي خود و اگر نتوانست براي بقايي

از مهمترين متدهای تيم احمدي‌نژاد براي آنكه بتوانند همچنان خود را در معرض ديد رسانه‌ها قرار دهند، فاز مظلوم نمايي است. در حاليكه از مدت‌ها قبل حكم بازداشت عبدالرضا داوري صادر شده و هنوز به اجرا درنیامده، چرا تیم احمدی نژاد از بازداشت بقايي حرف مي‌زنند؟ اگر قصد و نيت برخورد با اين تيم وجود داشت، حتما در اولين قدم، همان حكم سه ساله صادر شده براي داوري اجرا مي‌شد. با اين حال تيم احمدي‌نژاد قصد دارد با فرياد سر دادن خود را مظلوم نشان دهد. تا مورد توجه مردم قرار گيرد.

احمدي‌نژاد اگرچه دلش براي حضور در وزارت كشور تنگ شده، اما مي‌داند كه حضورش براي ثبت‌نام بقایی اهميت خاصي دارد.  نکته ای که در این میان مورد توجه است، فضاسازی و فراهم کردن شرایط از سوی تیم احمدی نژاد برای ثبت نام رئیس شان در انتخابات است. اسفندیار رحیم مشایی در بخشی از مصاحبه با اعتماد در پاسخ به احتمال کاندیداتوری رئیس جمهور سابق گفته است: «شايد اگر شرايط تغيير كرد ايشان هم وارد عرصه انتخابات شوند. مقام معظم رهبري فرمودند: حضور ايشان در انتخابات به مصلحت نيست. آقاي احمدي‌نژاد به اين مصلحت‌انديشي رهبري احترام مي‌گذارند. اگر شرايط عوض شد طبعا منعي وجود ندارد.» همچنين هفته نامه نماينده كه به حداد عادل نزديك است روز شنبه مدعي شد كه احمدی‌نژاد به همراه بقایی و مشایی برای رایزنی و جلب حمایت و آرای علما و مراجع تقلید به قم سفر کرد، اما با بی‌اعتنایی علما و بزرگان در این شهر روبه‌رو شد.

حالا مي‌توان پرسيد: آيا سروصداهاي تيم احمدی نژاد و ادعاي «احتمال دستگيري بقايي» بي‌مورد انجام شده است؟ منتشر كننده اين خبر، اساسا چگونه از دستگیری احتمالی بقایی مطلع شده و چه ادله ای برای این ادعا دارد؟

به نظر مي رسد تمام اين بازي‌ها براي اين است كه احمدي‌نژاد به جاي بقايي به وزارت كشور برود، تا اگر توانست براي خود  و اگر هم نشد، براي بقايي ثبت نام كند. نکته قابل تامل اینکه: فردي كه به ادعاي (درست يا نادرست تيم خود احمدي‌نژاد) زير تيغ بازداشت است، چگونه داعيه رياست جمهوري يك كشور در سر دارد؟

27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 653468

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =