۰ نفر
۲۴ فروردین ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۱
 نگاه دولت به مقوله فرهنگ سطحی نیست

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان گفت: نگاه دولت به مقوله فرهنگ سطحی نیست

به گزارش خبرانلاین لرستان .حمید رضا حنان اظهار کرد : فساد زیرزمینی ناشی از بی توجهی به ذائقه و مطالبه جوان امروز است شامگاه دیروز نشستی تحت عنوان تشریح عملکرد دولت تدبیر و امید در حوزه ی فعالیت های فرهنگی، هنری،قرآنی و... مابین مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد و اسلامی استان و اصحاب رسانه برگزار گردید. مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هدف از این نشست را ارادت به اهل رسانه و تقدیر زحمات شبانه روزی این قشر فعال و تاثیرگذار عنوان کرد.

سخنرانی حمیدرضا حنان در این نشست شامل سه بند اساسی بود. تشریح برخی از رویکردها و دیدگاههای دولت در رابطه با مسائل فرهنگی و هنری تشریح عملکرد دولت در مسائل فرهنگی و هنری و بخش سوم پاسخ به سوالات اهل رسانه در حوزه فرهنگ و هنر وی در این نشست تشریح کرد:یکی از آسیبهای مهم در مسائل فرهنگی عدم شفاف سازی بین مزرهای مسوولیت و اختیارات است لذا رویکرد دولت در این راستا شفاف سازی بین مرزهای مسوولیت و اختیارات است. حنان افزود :رویکرد دیگر دولت توجه به تنوعات حوزه فرهنگ و هنر است که نگاه دولت به مقوله فرهنگ و هنر نگاه تک بعدی نیست. اگر ما در نگاه سطحی بمانیم هرگز موفق نمی شویم.ماندن در تکثرات نتیجه ای جز اختلاف و مشاجره ندارد و ریشه اختلافات دیدگاه سطحی ست ولیکن نگاه عمقی ما را به وحدت می رساند. مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اشاره کرد:متاسفانه گاه شاهد تخریب هایی از سوی برخی افراد تندرو هستیم که مصلحت فردی را بر مصلحت نظام ترجیح می دهند. در طول تاریخ اسلام همواره تفکرات افراطی وجود داشته اند و بر اساس واقعیات باید آرمانگرا بود این در حالی ست که افراطی ها آرمانگرا هستند اما واقع گرا نیستند! حجت الاسلام حمیدرضا حنان تصریح کرد:نوع سلیقه، نیاز و تغییرات جامعه می طلبد دولت به ذائقه های متغیر و شناور پاسخ دهد.

حنان تاکید کرد:زمانی می توانیم از شبیخون فرهنگی دشمن در امان باشیم که در کنار توجه به فرهنگ ملی و دینی به تغییر ذائقه و ذائقه های شناور افراد نیز توجه داشته باشیم وگرنه دشمن برای جوانان ما نسخه می پیچد. وی با اشاره به اصل مهم اخلاق در اسلام اظهار داشت:اولویت مهم دولت در مسائل فرهنگی اصلاح اخلاق است در همه زمینه ها نیازمند اخلاقمداری هستیم از جمله: اخلاق سیاسی اقتصادی فرهنگی اخلاق اجتماعی و.... و بلاشک اخلاق در راس همه ارزشها قرار گرفته است و اگر مسائل اخلاقی رعایت نشود هیچ امیدی به پیشرفت نیست. حنان با اشاره به حدیثی از پیامبر تحت عنوان:من آمده ام اخلاق را درست کنم، تکمیل کرد:تخریب و بی توجهی به اخلاقمداری یعنی فاصله با اصول دینی و مسلمین هرگز نباید اخلاق را زیر پا بگذراند. مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با اشاره به دیدگاه حاکم به کنسرتهای موسیقی ابراز داشت:متاسفانه نگاه به مقوله فرهنگ و هنر سطحی ست اما دولت درصدد است این نگاه را به نگاه عمقی تغییر دهد. وی هشدار داد:اگر نگاه سطحی از برگزاری کنسرت که جزو مطالبات مردم و جوانان است، ممانعت به عمل آورد دیری نمی پاید که کنسرتهای زیر زمینی در کشور اجرا شده و جامعه به تدریج دچار فساد زیر زمینی می شود. حنان در ادامه تصریح کرد:در اینجا باید دفع افسد به فاسد کرد که دیدگاه عقلانی نیز آن را تجویز می کند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 654177

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =