۱ نفر
۲۴ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۸
مرگ رسمی ویندوز ویستا

مایکروسافت رسماً ویندوز ویستا را بازنشسته کرد.

به گزارش خبرآنلاین، مایکروسافت با تأیید رسمی اعلام کرد زین پس به‌روزرسانی ویستا انجام نخواهد شد و دارندگان چنین سیستم‌عاملی باید به فکر ارتقا باشند تا در دام حفره‌ها و باگ‌های امنیتی احتمالی که پر نخواهند شد، نیفتند.

در دهه 2000 میلادی مایکروسافت سه سیستم‌عامل راهی بازار کرد. در اوایل سال 2000 ویندوز 2000 و بعد ویندوز میلینیوم را عرضه کرد که پر از باگ و مشکل بود و کاربران با چندین کلیک می‌توانستند قفل ویندوز را شکسته و وارد منوی اصلی شوند.

سپس ویندوز ایکس پی آمد تا مشکلات مذکور را از بین ببرد.

ویندوز ایکس پی یکی از محبوب‌ترین سیستم‌عامل‌ها شد و مایکروسافت تا سال 2008 تا سرویس پک سه آن را به‌روزرسانی کرد که موردتوجه کاربران قرار گرفت.

اما ویندوز ویستا در سال 2006 پر از باگ و خطا عرضه عمومی شد و زمانی شد که سی پی یوهای دو هسته‌ای آمده بود و توانایی ویستا کم!

کارشناسان می‌گویند ویستا سیستم‌عاملی قابل‌عرضه برای عموم نبود و مایکروسافت اشتباه استراتژیک روی آن کرد و تقاضای سخت‌افزار بیشتر روی ویستا در مقایسه با ایکس پی که روی هر سیستمی قابل‌نصب بود، نشان داد که کاربران نمی‌توانند روی ویستا تکیه کنند.

اما درحالی‌که مایکروسافت قرارداد نصب و پشتیبانی ویستا روی سیستم‌های دولتی و سازمانی را بسته بود، به‌ناچار به حیات آن ادامه داد اما امروز رسماً آن را بازنشسته کرد.

{نام فنی ویستا لانگهورن بود که فایل سیستم جدید WinFS را با اینترفیس جدید Aero Glass یدک می کشید. عدم پشتیبانی مناسب از DRM روی بلو-ری و مشکل UAC باعث مایوس شدن کاربران شد. ویستاهشتم نوامبر 2006 راهی بازار شد 26 ماه می 2009 نیز سرویس پک 2 آن عرضه شد. (2009 ویندوز 7 آمد)}

ویندوز 2000 / عکس زیر

 

ویندوز ملینیوم/ عکس زیر

 

ویندوز ایکس پی / عکس زیر

 

ویندوز ویستا / عکس زیر

 

5656

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 654344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =