ایرنا نوشت: سرمقاله روز گذشته وزیر امور خارجه ایران و توصیه وی ترامپ مبنی بر اینکه بهتر است رئیس جمهوری آمریکا در سفر به ریاض، در گفت و گو با مقامات عربستان به دنبال این باشد که چگونه از رخداد یک یازده سپتامبر دیگر جلوگیری کند، در روزنامه های روز دوشنبه پاکستان بازتاب داشت.

به گزارش روزنامه انگلیسی زبان 'داون' پاکستان با اشاره به سوابقی از تنش در روابط ایران و عربستان نوشت: ظریف در سرمقاله ای که در یکی از رسانه های غربی منتشر شده، نوشته است ترامپ باید با مقامات سعودی وارد مذاکراتی شود تا مانع ادامه آتش افروزی های تروریست ها و تکفیری ها در منطقه و نیز مانع تکرار حوادثی چون 11 سپتامبر توسط حامیان این تروریست های تکفیری در کشورهای غربی شود.

روزنامه داون نوشته است: ترامپ در زمان تبلیغات انتخاباتی خود در ماه فوریه گذشته، خودش این موضوع را در جمع هوادارانش مطرح کرده بود که ممکن است عربستان در پشت پرده حملات 11 سپتامبر دست داشته باشد.
این روزنامه می افزاید: اما ترامپ پس از پیروزی در انتخابات، به تکرار اینگونه اظهارنظر های تند و تیز خود پایان داد و در صفحه توئیتر خود نوشت که عربستان از متحدان کلیدی آمریکا و بزرگ ترین صادر کننده نفت جهان است.

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا که برای ملاقات با مقامات سعودی با هدف اصلی امضای قرارداد چند صدمیلیارد دلاری فروش سلاح به عربستان و نیز سخنرانی در اجلاسی عربی-آمریکایی، به ریاض سفر کرده است، با هدف جلب رضایت ریاض و هموارتر کردن مسیر سرازیر شدن دلارهای نفتی عربستان به سمت واشنگتن، اظهاراتی سخیف درباره ایران مطرح کرد.

محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران همچنین روز گذشته با انتشار پستی در توئیتر خود به ادعای روز یکشنبه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا علیه ایران در عربستان سعودی واکنش نشان داد.

ظریف در این پست توئیتری خود نوشت: ایران که تازه یک انتخابات واقعی را پشت سرگذاشته است، توسط رییس جمهوری آمریکا که 'مهد دمکراسی و میانه روی' است، مورد حمله قرار می گیرد.
وی تصریح کرد: این حمله آیا سیاست خارجی است یا صرفا دوشیدن 480 میلیارد دلار از عربستان سعودی؟

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 668276

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =