۰ نفر
۵ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۲:۱۶

تسنیم نوشت: با توجه به قابلیت‌های استان اردبیل در رابطه با تولیدات کشاورزی انتظار می‌رود که امسال به تولید 780 هزار تن سیب‌زمینی در اردبیل دست یابیم.

عدیل سروی در جلسه تخصصی کشت پنبه در اردبیل اظهار داشت: با توجه به قابلیت‌های استان اردبیل در رابطه با تولیدات کشاورزی انتظار می‌رود که امسال به تولید 780 هزار تن سیب‌زمینی در اردبیل دست یابیم و در این موضوع توسعه سیستم آبیاری تا حد قابل توجهی موثر است.

وی افزود: عدم استفاده از سموم شیمیایی در مزارع استان با هدف تولید محصولات ارگانیک و افزایش تولید در سطح استان موضوعی است که با جدیت در دستور کار قرار داده شده و ما این موضوع را با جدیت دنبال می‌کنیم تا به تمامی اهداف مورد نظر خود در این زمینه دست یابیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: تولید 26 هزار تن حبوبات در استان با توجه به رعایت زمان کاشت و اصول موضوعی است که می‌تواند در رابطه با توسعه تولیدات محصولات حبوبات امسال بسیار قابل توجه باشد و ما را در رسیدن به اهداف مورد نظر رهنمون شود.

سروی در خصوص وضعیت مزارع پنبه در مناطق شمالی استان نیز بیان کرد: محصول پنبه یکی از زراعت‌های صنعتی و تخصصی استان است که به همت پنبه‌کاران زحمتکش استان پیش‌بینی می‌شود که امسال بیش از 10 هزار تن پنبه برداشت شود و شاهد توسعه کشت این محصول باشیم.

وی تصریح کرد: هدف اساسی که در زراعت این محصول تخصصی دنبال می‌شود تامین نیاز داخلی کشور به پنبه و آماده‌سازی مقدمات لازم برای صادرات این محصول به خارج کشور است.

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 669573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =