مدیر کمیته ملی مقابله با پدیده گرد و غبار گفت: شکل‌گیری بادهای غربی و توده گرد و غبار در داخل خاک عراق، همچنین استمرار جریان باد در ساعات اولیه بامداد روز چهارشنبه (۳ خردادماه) باعث شد توده گرد و غبار شکل بگیرد و سراسر غرب کشور از خوزستان تا آذربایجان را تحت تاثیر قرار دهد.

به گزارش خبرگزاري خبرآنلاين و به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني محيط زيست، ضیاء الدین شعاعی در خصوص گرد و غبار روز چهارشنبه سوم خردادماه سال جاری، گفت: آخر وقت روز سه‌شنبه (۲خردادماه) با شکل‌گیری بادهای غربی، توده گرد و غباری در داخل خاک کشور عراق شکل گرفت و استمرار جریان باد در ساعات اولیه بامداد روز چهارشنبه (۳ خردادماه) باعث شد تا توده گرد و غبار شکل گرفته، سراسر غرب کشور از خوزستان تا آذربایجان را تحت تاثیر قرار دهد.

وی ضمن تاکید بر این موضوع که توده از نظر گرد و غبار در رده متوسط قرار داشت، اضافه کرد: وسعت تاثیر قابل توجه این توده باعث شد علاوه بر استان خوزستان، از ایلام تا آذربایجان نیز تحت تاثیر آن قرار گیرند و حتی بر اثر استمرار فعالیت این توده، آثار آن در مرکز کشور و تهران نیز ملاحظه شد.

مدیر کمیته ملی مقابله با پدیده گرد و غبار ادامه داد: بر اثر فعالیت این توده، شاهد رشد قابل توجه غلظت گرد و غبار غرب کشور در روز سوم خرداد بودیم تا جایی که در ساعت ۹ صبح؛ شدت گرد و غبار (PM۱۰) در ایلام به ۲۰۲، مهران ۲۳۹ و دهلران به ۱۷۶ رسید همچنین شدت گرد و غبار ساعت ۱۲ ظهر در مهران با روند افزایشی به ۲۰۰۰ و ۲۷۶ میکروگرم بر مترمکعب (PM۱۰) رسید.

شعاعی با بیان اینکه شدت گرد و غبار ۱۵۰ میکروگرم، سطح اخطار برای تمام اقشار جامعه است، اضافه کرد: در استان خوزستان نیز در ۳ خردادماه از ساعت ۱۷ تا ۱۹ شدت گرد و غبار با یک روند افزایشی از ۹۰ به ۳۱۲ رسید. همچنین شدت گرد و غبار در سوسنگرد از ۲۱۵ به ۵۴۲ و در خرمشهر از ۲۰۸ به ۲۹۸ میکروگرم بر متر مکعب رسید.

مدیر کمیته ملی مقابله با پدیده گرد و غبار تاكيد کرد: توده‌های کم تراکمی از روز چهارشنبه (۳ خردادماه) تا امروز متناوبا غرب کشور را تحت تاثیر قرار داده و آخرین گزارش دریافتی از استان ایلام نیز حکایت از آن دارد که در ساعت ۱۱ صبح امروز، شدت گرد و غبار در ایلام به ۱۶۳، ایوان ۲۰۶ و دهلران به ۱۱۷ میکروگرم بر متر مکعب رسیده که نشان دهنده روند کاهشی شدت گرد و غبار است.

 مدیر کمیته ملی مقابله با پدیده گرد و غبار گفت: هوا در خرم آباد در شرایط سالم قرار دارد.

47234

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 670216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 15 =