صدور سند تک‌برگی برای بیش از ۳ میلیون هکتار از اراضی ملی استان سمنان

محمد علی سفیدیان معاون حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان سمنان از صدور سند تک برگی برای بیش از 3 میلیون و 100 هکتار از اراضی ملی به نام دولت در این استان خبرداد.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین محمد علی سفیدیان روز گذشته در جمع خبرنگاران افزود: این سند ها از ابتدای سال 91 صادر شده که بیشتر برای پلاک های حساسی در مناطقی در استان انجام شده است.

وی با اشاره به اینکه استان سمنان دارای 9 میلیون 700 هزار هکتار اراضی ملی و دولتی است، اظهار داشت: تاکنون برای 96 درصد از این اراضی سند مالکیت صادر شده که می بایست اسناد صادره دفترچه ای تبدیل به اسناد کاداستری گردد.

سفیدیان با اشاره به اینکه تهیه نقشه کاداستری بستر زمین خواری را از بین می برد، اظهار داشت: این نقشه ها برای حدود 4 میلیون هکتار از اراضی ملی تهیه شده که به ما این اجازه را می دهد با نصب بنچ مارک و کمربند سبز محدوده و مرز اراضی ملی را مشخص کنیم.

سفیدیان در ادامه با اشاره به اینکه یکی از وظایف معاونت حفاظت و امور اراضی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری پاسخگویی به استعلامات مردمی است، گفت: این فرایند تا به امروز با حضور متقاضی در اداره صورت می‌گرفت.

وی اظهار داشت: از سال 1391 در پی اجرای اصل 44 قانون اساسی مبنی بر برون سپاری بخشی از وظایف دولت به بخش خصوصی که مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز هست، درصدد برون سپاری بخشی از وظایف این بخش به مردم شدیم.

سفیدیان افزود: در اصل 44 قانون ورود بخش خصوصی در اقدامات تصدی‌گرانه مورد توجه قرار گرفته است و تصمیم بر آن شد که برخی از فرآیندها را برون‌سازی کرده و بیشتر به وظایف اصلی خود در حوزه حفاظت بپردازیم.و مقررشده است این امور به دفاتر خدمات دولت واگذار تا امور اجرایی تسریع گردد.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره‌کل منابع طبیعی استان سمنان اضافه کرد: در حال حاضر دفاتر پیشخوان دولت بستر مناسبی برای ایجاد ارتباط بین اداره منابع طبیعی و آبخیزداری و مردم است.

سفیدیان با اشاره به اینکه نرم‌افزار دستورالعمل اصلاحی پاسخگویی به استعلامات به صورت کشوری ابلاغ شده است، افزود: تا چند ماه آینده این موضوع در دستور کار قرار خواهد گرفت.

معاون حفاظت و امور اراضی اداره‌کل منابع طبیعی استان سمنان با بیان اینکه غیر ممکن است با برداشت از معادن تغییراتی در منابع طبیعی صورت نگیرد، تصریح کرد: در چند سال اخیر در سدد سروسامان دادن به نحوه معدن کاری در عرصه های منابع طبیعی بودیم و این امر تا حدود زیادی در جلوگیری از تخریب عرصه های منابع طبیعی موثر می باشد.

وی با بیان اینکه بازسازی معادن فعال در قالب ماده 17در دستور کار قرار می‌گیرد، افزود: برخی از معدن‌داران استان همیار افتخاری اداره منابع طبیعی نیز هستند و اقدامات اصلاحی، احیایی و بازسازی روی معادنی که در این زمینه سازماندهی شده‌اند انجام می‌شود.
معاون حفاظت و امور اراضی اداره‌کل منابع طبیعی استان سمنان یکی از معضلات اصلی در حوزه معاونت حفاظت و امور اراضی را آفات و امراض گیاهی در استان اعلام کرد که با وجود کمبود اعتبارات در این بخش کار پیشگیری و گاها مبارزه به کندی پیش می رود.

وی با اشاره به گیاه نیمه انگل ارس در سطح استان، خطر انقراض این گونه حیاتی و مهم را گوشزد کرد و گفت. اکثر جنگل های ارس استان دارای این آفت می باشند که در برخی از مناطق این آفت به حد بحرانی رسیده و علیرغم پیگیری های به عمل آمده و تشکیل کارگروه استانی مبارزه با آفات و بیماری های جنگلی و مرتعی، روند مبارزه با این آفت بسیار کند می باشد و این موضوع جنگل های ارس را در معرض نابودی قرار داده است.

وی هماهنگی های دستگاه های اجرایی، کمک مسئولین و حساسیت آنها مبنی بر این موضوع و تامین اعتبار لازم جهت مبارزه با این آفت را مهم اعلام و ابراز امیدواری کرد با پیگیری های به عمل آمده این موارد محقق و اجرائی گردد.

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 671313

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =