88 کارگر کارخانه ذوب‌آهن اردبیل اخراج شدند که در این زمینه دادستان اردبیل تاکید کرد متولیان اداره کار و تامین اجتماعی کوتاهی کرده‌اند.

88 به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ کارگر کارخانه ذوب‌آهن اردبیل در حالی اخراج شدند که چند وقتی بود نگاه‌ها به سمت این کارخانه معطوف شده که هم‌اکنون این کارگران بلاتکلیف و اخراج شده پیگیر مطالبات خود هستند تا دغدغه و مشکلات‌شان برطرف شود.

کارخانه ذوب‌آهن اردبیل که یکی از کارخانه‌های بزرگ استان اردبیل محسوب می‌شود در این چندسال با چالش‌های زیادی روبه‌رو بود به طوری که در این کارخانه 233 نفر مشغول به کار بودند که هم‌اکنون 88 نفر از آنها اخراج شدند.

متولیان اداره کار و تامین اجتماعی کوتاهی کرده‌اند

ناصر عتباتی، دادستان عمومی و انقلاب اسلامی اردبیل با بیان اینکه در حالی که 88 کارگر ذوب‌آهن اردبیل 18 ماه در محل کار خود حاضر نبودند ولی متولیان اداره کل کار و تامین اجتماعی شرایط کار آنها را به حساب آورده‌اند که این امر مطالبات کارگران را در پی داشته است.

وی تصریح کرد: نباید متولیان اداره کار و تامین اجتماعی در حق کارگران کارخانه ذوب آهن کوتاهی می‌کردند چراکه این امر مشکلاتی برای سرمایه‌گذار این کارخانه به‌دنبال داشته و در حالی که این کارگران در محل کار حاضر نبودند ولی به‌دلیل به حساب آمد کارشان توسط اداره کار و تامین اجتماعی مطالبات‌شان باید پرداخت شود.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی اردبیل بیان کرد: در حال‌حاضر مطالبات 88 کارگر کارخانه ذوب آهن بیش از 3 میلیارد تومان است که انتظار می‌رود با پیگیری‌های انجام شده این مطالبات در اسرع وقت پرداخت شود تا دغدغه و نگرانی این کارگران برطرف شود.

عتباتی افزود: با وجود اینکه برخی کارگران اخراج شده ذوب‌آهن اردبیل شغل دیگری هم دارند ولی براساس موازین قانونی مطالبات آن‌ها باید پرداخت شود که در این زمینه اهتمام جدی توسط مسئولان وجود دارد.

وی با بیان اینکه متاسفانه برخی بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات به سرمایه‌گذار کارخانه ذوب‌آهن اردبیل تعلل کرده‌اند، گفت: انتظار داریم در سال اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال از سرمایه‌گذاران و کارآفرینان حمایت شود نه اینکه موانعی بر سر راه‌شان گذاشته شود.

نماینده ولی‌فقیه در استان اردبیل نیز با اعلام حمایت از کارگران کارخانه ذوب‌آهن بیان کرد: انتظار داریم مسئولان صدای این کارگران را که از تلاشگران و زحمت‌کش‌ترین اقشار در جامعه به شمار می‌روند شنیده و نسبت به رفع مشکل آنها جوابی قاطع ارائه دهند.

آیت‌الله سیدحسن عاملی با گلایه شدید از سوء‌تدبیر مسئولان استانی در رسیدگی به مشکلات این کارگران تصریح کرد: این سوء‌تدبیرها و نداشتن اراده جدی برای رفع مشکلات این قشر جفای عظیم در حق کارگرانی بوده که چرخ‌های تولید را در این استان به حرکت در می‌آورند.

وی با تاکید بر اینکه باید حق و حقوق کارگران به شکل همه‌جانبه پرداخت شود، اظهار کرد: پیگیری‌های جدی و قاطع در زمینه احقاق حقوق کارگران و رهایی آن‌ها از این بلاتکلیفی از مسئولان مربوطه انجام می‌شود و باید در این زمینه تمامی دست‌اندرکاران امر اهتمام همه‌جانبه‌ای داشته باشند تا مشکلات این کارگران برطرف شود.

مطالبات کارگران ذوب‌آهن اردبیل پرداخت می‌شود

استاندار اردبیل گفت: با پیگیری‌های انجام شده و تشکیل جلسات مکرر مطالبات بیش از 3 میلیارد تومانی کارگران اخراج شده ذوب‌آهن پرداخت می‌شود تا دغدغه و نگرانی‌شان برطرف شود.

مجید خدابخش تصریح کرد: درحالی که در کارخانه ذوب‌آهن اردبیل 230 نفر فعالیت می‌کردند ولی به دلیل جابجایی مالک و برخی مشکلات به وجود آمده 88 نفر بیکار شدند که مهمترین اولویت ما رونق و توسعه این کارخانه و پرداخت مطالبات کارگران است.

وی اظهار کرد: با آمدن مستاجر جدید کارخانه ذوب آهن اردبیل بسیاری از مشکلات پیش روی این کارخانه حل شده است که انتظار داریم با رونق این کارخانه شاهد تحول عظیمی در حوزه اقتصاد و اشتغال منطقه باشیم.

مشکل کارخانه ذوب‌آهن اردبیل به مشکل ملی تبدیل شده است

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس نیز با اشاره به اینکه هم‌اکنون مشکل کارخانه ذوب آهن اردبیل به یک مشکل ملی تبدیل شده است، افزود: انتظارمان از مسئولان استان این است که در سریعترین زمان ممکن مشکلات پیش روی این کارخانه را برطرف کنند.

صدیف بدری تصریح کرد: هم‌اکنون برخی از کارگران ذوب آهن اردبیل با پیگیریهای مکرر خواستار پرداخت مطالبات خود هستند که مطالبات کارگران ذوب آهن باید پرداخت شود گرچه حمایت از سرمایه‌گذاران و کارآفرینان نیز اولویت اساسی است.

انتظار می‌رود با پرداخت مطالبات کارگران ذوب آهن اردبیل و رونق این کارخانه شاهد تحول عظیمی در اقتصاد منطقه باشیم چرا که در سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال باید اقدامات عملی برای توسعه اشتغال و اقتصاد انجام شود.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 672622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =