ایسنا نوشت: اولین مذاکرات رهبران جهان برای حفظ اقیانوس‌ها از امروز (دوشنبه) آغاز می‌شود.

رهبران جهان از امروز (دوشنبه) به مدت پنج روز در نیویورک، مقر سازمان ملل گردهم جمع می‌شوند تا برای جدی‌ترین مشکلات اقیانوس‌های جهان از جمله پدیده سفیدشدگی مرجان‌ها، آلودگی ناشی از مواد پلاستیکی، صید بیش از اندازه و افزایش سطح آب دریاها به دلیل تغییرات اقلیمی به دنبال راه حلی باشند.

به گفته کارشناسان در کنفرانس حفظ اقیانوس‌ها در نیویورک کشورهای کوچک و بزرگ تلاش می‌کنند تا تغییرات قابل قبولی را جهت حفظ مهم‌ترین منابع روی زمین بوجود آورند.

همچنین انتظار می‌رود تصمیم اخیر دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای انصراف این کشور از توافق اقلیمی پاریس موضوع داغ این جلسه باشد.

به گفته کارشناسان واقعیت این است که اقیانوس‌ها دست‌کم در ۵۰ یا ۶۰ سال اخیر در سراشیبی تندی به لحاظ آسیب‌های زیست‌محیطی قرار گرفته‌اند.

به گزارش عرب نیوز، همچنین قرار است در این جلسه در مورد چگونگی دستیابی به اهداف توسعه پایدار ملل متحد جهت حفظ و استفاده پایدار از منابع دریایی و اقیانوس‌ها بحث شود. این اهداف شامل حفظ حداقل ۱۰ درصد محیط زیست دریایی و ساحلی تا سال ۲۰۲۰ میلادی، کاهش آلودگی اقیانوس‌ها و تحکیم اقداماتی برای مقابله با صید غیرقانونی است.

۴۷۲۳۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 673065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =