معاون رئیس جمهور: ۷۵ هزار شغل در بخش میراث فرهنگی و صنایع دستی در سال ۹۶ ایجاد می شود

معاون رئیس جمهور گفت: ۷۵ هزار شغل از محل میراث فرهنگی و صنایع دستی در سال ۹۶ ایجاد می شود که سهم همدان باید مشخص شود.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین از همدان ؛ زهرا احمدی پور، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی ،صنایع دستی و گردشگری در جلسه قرارگاه اقتصاد مقاومتی استان همدان گفت: جهت گیری سال 96 اشتغال و تولید و تولید برای صادرات و توجه به صنعت گردشگری و صنایع دستی جهت ایجاد اشتغال است.

وی صادرات را از اولویتهای اقتصاد مقاومتی در سال 96 دانست و افزود: در تمام شهرستانها بابد بازارچه صنایع دستی داشته باشیم که این امر فراهم کردن فرصت برای صادرات صنایع دستی مناطق مختلف کشور خواهد بود.

احمدی پور خاطرنشان کرد: ما بر حفظ اصالت صنایع دستی باید تمرکز کنیم و اینها سرمایه های استانی ما است.

معاون رئیس جمهور با اعلام اینکه برش های استانی در حال ابلاغ به استانها از سوی قرارگاه مرکزی است، تصریح کرد: رویکرد ما باید این باشد که یکی از آثار تاریخی را برای ثبت جهانی آماده و بصورت جدی این موضوع را پیگیری کنیم.

وی افزود: همچنان باید استان همدان را به عنوان مقصد گردشگری حفظ کنیم چرا که زیرساختهای خوبی برای گردشگری همدان در حال ساخت و اجرا است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه مطالبات مردم در انتخابات با یک بلوغ سیاسی و عقلانیت شکل گرفت، اظهار داشت: تاکید جدی دولت در اقتصاد مقاومتی سال 96 در واگذاری پروژه ها است.


محمدناصر نیکبخت، استاندار همدان نیز در این جلسه گفت: باید خدمات دولت به مردم گفته شود و کسی هم از گفتن خدمات دولت عصبانی نشود زیرا اینها خدمات است و مردم باید بدانند.

وی با بیان اینکه بزودی هزار میلیارد تومان پروژه در استان افتتاح خواهد شد، افزود: اقتصاد مقاومتی از اهم برنامه های دولت دوازدهم نیز خواهد بود.

استاندار با یادآوری اینکه در استان همدان، تمام صندوق های انتخاباتی مورد تایید هیاتهای نظارت قرار گرفت، تصریح کرد: ما باید خدمتگزار شایسته ای برای مردم باشیم و ولی نعمتی که می گوییم، شعاری نباشد.

وی با تاکید بر اینکه با همه مظلومیت ها، تخریبها، بی مهری ها به گونه ای که حتی خدمات نظام نیز زیر سؤال رفته بود، مردم به دولت یازدهم اعتماد کردند، یادآور شد: باید از مردم استان همدان قدردانی کنم، در شهرها که حجم تخریب کمتر بود، رای با دکتر روحانی بود و در جاهای دیگر که می دانید چه بر همدان گذشت.

نیکبخت اظهار داشت: باید پاشنه کفش ها را بالا کشید و در همه جا به مردم خدمت کرد.

وی گفت: رئیس جمهور در دیدار اخیر فرمودند که این چهارسال، سالهای نتیجه گیری باید باشد.


استاندار همدان با اعلام اینکه مردم خدمات را می دانند و می دانند که دولت کم نگذاشت و به همین علت مردم آمدند، افزود: منت دار مردم هستیم و دست مردم را می بوسیم چرا که بهترین حرف دندان شکن را مردم با حضور ۴۱ میلیونی پای صندوق به ترامپ دادند که آزادی، امنیت و آرامش در ایران است و شما بی جهت در منطقه هستید.

استاندار همدان گفت: ما تبلیغ نکردیم اما خدمات دولت را بخوبی به مردم رساندیم و خدمات دولت، خدمات نظام است و ما باید این را به مردم می گفتیم که نظام برای مردم چکار کرده است تا دلگرم شوند تا بیایند.

وی در آخر خاطرنشان کرد: البته برخی از مدیران عزیز واهمه داشتند اما بنده و مدیران اصلی هیچ واهمه ای از بیان عملکرد دولت نداشتیم.

 

۴۶
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 673683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =