تسنیم نوشت: وزیر امور خارجه عربستان با اشاره به اینکه قطر به خاطر سیاست‌هایش هزینه‌های اقتصادی گزافی پرداخت خواهد کرد، گفت امیدوار است که نیازی به اقدام نظامی علیه قطر نباشد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، عادل الجبیر در کنفرانسی خبری در شهر پاریس گفت که قطر باید گام‌هایی را برای تضمین پایان دادن به حمایت خود از جنبش حماس و گروه اخوان المسلمین به منظور از سرگیری روابط با کشورهای عربی بزرگ دیگر بردارد.

وی گفت: قطر به خوبی می داند که برای از سرگیری روابط با کشورهای عربی باید چه کار کند.

الجبیر گفت: ما از قطر می خواهیم که تعهدات خود در چند سال قبل در خصوص حمایت از گروه‌های افراطی و رسانه های خصمانه آنها و دخالت در امور داخلی دیگر کشورها را پایان دهد.

وزیر خارجه سعودی گفت: اقداماتی را اتخاذ کردیم تا روشن کنیم که کاسه صبر لبریز شده است.. کسی نمی خواهد به قطر زیان وارد کند اما قطر باید انتخاب کند که در مدام مسیر می خواهد گام بردارد.

وی در اشاره به قطع روابط شماری از کشورهای عربی از جمله عربستان با قطر گفت: این اقدام را با دقت اتخاذ کردیم تا درک کند که این سیاست ها نمی تواند دوام یابد و باید تغییر کند.

الجبیر تصریح کرد: قطر تشکیلات خودگردان فلسطین و مصر را از طریق حمایت از حماس و گروه اخوان المسلمین و تبلیغاتی خصمانه تضعیف می کند.

وی گفت: این روند خوب نیست و قطر باید به این سیاست ها پایان دهد تا بتواند در ثبات خاورمیانه سهیم شود.

الجبیر تصریح کرد: اقدامات برخی کشورهای عربی از جمله تحریم هوایی و زمینی و دریایی هزینه زیادی برای قطر به همراه خواهد داشت.

وی افزود: فکر می کنیم که عقل و منطق قطر را متقاعد خواهد کرد تا گام های درستی اتخاذ کند.

وزیر خارجه سعودی در اشاره به تصمیمات گرفته شده علیه قطر گفت: این تصمیمات بسیار قوی بود و هزینه بسیار زیادی برای قطر به همراه خواهد داشت و فکر می کنیم که قطری ها تمایل ندارند که این هزینه را بپردازند.

وی در پاسخ به سوالی درخصوص اتخاذ اقدامات نظامی در صورت عدم تغییر موضع قطر گفت که امیدوارم این امر روی ندهد.

52310

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 673804

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =